Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Anyák napi hétvégén Vonyarcvashegyre esett a választásunk. Délnyugati szél tekintetében a nyugati medence jó szokott lenni. Fertőre nem sok mindent írt, így itt volt az ideje egy balatoni hétvégének. Hiányzott is már a Balcsi-feeling. Pénteken lementünk a szokásos „búvóhelyünkre”, hogy szombaton onnan kelljen csak indulni. A kocsi bepakolva, így semmi más dolgunk nem volt, mint felszerelkezni élelemmel, és betenni magunkat az autóba. Összecsődültek a haverok is. Amikor odaértünk, jól fújt. 4.7-et rántottam fel, pont ideálisnak tűnt rá. Endru is az 5.5-et tette. Mire eljutottunk oda, hogy bevessünk magunkat a hullámok közé, hát nem legyengült??? A piszok. Dettó, mint Fertőn egy hete. Nő létemre épp a havi „statisztika” gyengített, így megmondva a frankót, kedvem sem volt nagyon szörfözni. Hasfájás, rossz közérzet, stb. A szokásos bezsongás sem volt meg, nem pörögtem egyáltalán a témán. Ezeken a napokon ráadásul nálam olyan dolgok is történnek, hogy valahogy nem működik az agy-akarat-végrehajtás koordináció. Ez azt jelenti pontosan, hogy ilyenkor az autóvezetésnél is jobban kell koncentrálnom. Amúgy jobban vezetek, mint általában a nők, de ilyenkor tipikus női vezető válik belőlem :D. Nem érzem a kocsit, nem érzem a távolságokat, a sebességet, semmit. Az egyetlen előnyöm, hogy tudom ezt magamról, ezért nem kötök ki az árokban. Ez a remek állapot sajnos hatással van a szörfözésemre is. Nem érzem a szelet, a deszkát, és leginkább a vitorlát. Ilyenkor simán nem tudom koordinálni a rigget a pöffökben, és előfordul, hogy elránt. Már nem szoktam slajdert nyomni, de ilyenkor befigyel 1-1. Ezen okok miatt, úgy döntöttem, hogy csak akkor megyek be, ha 4.7-re fúj. Ja és még azért is, mert ez volt az első balatoni mély vizes szörfözésem, amitől azért tartottam. Bár úgy érzem, megy a wasserstart, nem voltam benne biztos, hogy a balatoni zorcsi körülmények között is helyt tudok állni. A Fertőhöz képest számomra úgy tűnik, itt jóval nagyobb hullámokkal kell megküzdeni. Féltem a lesodródástól, amíg kepesztek a vízben, és attól is így elsőre, hogy nem fog menni. Vízválasztóhoz értem ismét. Ötösnél nagyobb vitorlával pedig nem akartam ezt a vízválasztót bevállalni, főként, mert ilyenkor fizikailag sem bírom úgy a dolgokat.

Minek után a szelecske legyengült, és Endru hetessel épp hogy rájdolt, nem erőltettem a témát. A velem hasonlóan gondolkodó haverokkal a parton heverészve vártuk, hogy történjen valami. És vártunk, és vártunk… Egész nap. Nem nagyon akart erősödni. Nem voltam hajlandó nagyobb vitorlát szerelni, bár azzal tudtam volna menni, de a para nagyobb volt a bevállalásnál. Tudom, meddig ér a takaró. Aztán a délután érettebb óráiban (nem tudom hány körül lehetett), úgy tűnt feléled a kicsike. Ahogy az múlt héten Fertőn történt. Több sem kellett, mindenki kollektíven bevonult a vízbe. Ám ezen élénkülés csak pár percig tartott, pont elég volt arra, hogy elinduljunk. Miután veszett ügy volt kis vitorlával, inkább hagytam. Nem volt kedvem küzdeni, hogy siklásba hozzam a cuccot, és nem is volt ahhoz számomra elég a szél. De mivel minden szél jó valamire, úgy gondoltam eljött az ideje a gyakorlásnak. A part közelében elkezdtem fordulgatni. A korábban kapott tanácsokat figyelembe véve próbálkoztam. Lelkiállapotom miatt természetesen nem voltam elégedett az eredménnyel. Én úgy mondom, 95%-ig eljutok, már csak át kell perdíteni a vitorlát, sőt ez is megvan, de amikor átperdül beleesek. Mondjuk szél nélkül nehezebb gyakorolni, ugyanis szinte teljesen elállt, már csak 1-1 kisebb pöffben tudtam elindulni. Azért kitartóan gyakoroltam vagy egy órát, de lehet, hogy többet, nem számoltam hányszor indultam neki a dolognak. A fejemben már összeállt, mármint most utólag ezután a gyakorlás után. Hiszen tudjuk, hogy minden fejben dől el, és majd agyban szörfözéssel gyakorlok a következő etapra. ;) Összességében gatya egy nap volt, a szelet inkább nem is minősítem, de a többiekkel eltöltött idő miatt nagyon jól éreztem magam.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr774506798

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása