Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

ap6251172_1372874350.jpg_1190x893

Reggel ébredés utánra halasztottuk a döntést, hogy képesek leszünk-e szörfözni. Endru rosszabbul járt, mint én, így ő volt a gyenge láncszem. Tovább nehezítette a döntést, hogy a beígért szél nagyon nem fújt. Semmi. Nulla. Hol maradt a 15 csomó? Persze értettem az okot, a besimult ég, az, hogy a vihar valószínűleg előbb jött, és gyorsabban lezajlott, mint azt a Guru gondolta. Így az jó hír volt, hogy nem esett kedden, de a szél sem fújt... Mitévők is legyünk? A remény hal meg utoljára, mi pedig bizakodóak, és elszántak voltunk. Étel nem nagyon fért belénk, így az "ősi" gyógymóddal próbálkoztunk: ropi-kóla kombó. Hatékony ellenszer a diszkomfort emésztőrendszerre. Nem csak fertőtlenít, de energiát is ad. Sikerült szörfözésre alkalmas állapotba kerülnöm, de csak nekem. Endru letett a napról, ő rosszul volt.

Amikor megérkeztünk ismét Zagyra, fújt, mint előző nap. Felrántottam a 4.0-át, a biztonság kedvéért a 4.7-et is, mert kihagyós téma volt, hol rádurrant, hol megállt. De nem vészesen. Mire összeraktam a cuccot, kezdett aggasztó lenni a helyzet, egyre kevesebb szél volt. Már épp be akartam menni a 4.7-el, amikor eltűntek a tarajok, nem hogy tarajok, de fodrok sem voltak már, így nem mentem be. Sőt, akik bent voltak, azok is kijöttek. Süti jött oda hozzám, hogy a tegnapi pöffös szél ellenére, azért sikerült jót is mennem? Mondom, mi az hogy? Lelkesen áradoztam az előző napról, hogy mekkorákat mentem, mire nyugtázta, hogy legalább valaki élvezte :). Aki látott már szélkémlelő optimista szörfösöket, az el tudja képzelni a parton kisebb csoportokba verődött neoprénbe öltözött Michelin emberkéket, egyesek karba tett kézzel, mások a felcsatolt trapézkampón pihentetett kézzel, ahogy elemzik, hogy visszafúj ez. Mindjárt. Nem sokára. Elmegy onnan az a felhő, kivilágosodik az ég, ahogy besüt a nap, ésatöbbi okosságokkal bíztatva magukat. Na mi is pont így néztünk ki a parton Laci bácsival, Solczival, Sütivel, satöbbi. Viviék délidőt fújtak, és távoztak ebédelni haza, mi maradtunk bizakodva. Amint kezdett egy kicsit visszafújni, nem bírtam várni. Bementem a 4.7-el, és egyedüli teszt emberként mindenki leste a partról, vajon fogok tudni siklani vagy nem. Befele csak hánykódtam, a féltávon túl kellett menni, Almádihoz közel, hogy valami normálisabb szellő érje a vitorlát. Ott aztán megindultam. Meg sem álltam a szembe partig. Majd visszafele elkapva egy jó pöff löketet szinte végig siklottam. Mire visszaértem a bázisra már a többi gumiruhás bizakodó is sorra vánszorgott be a vízbe. Volt aki már indult is el, de olyan jót kuncogtam magamban, ahogy elképzeltem a pillanatot, ahogy konstatálják: odanézz! Megsiklott! Sikliiiik! :) És siklottunk. De csak néhány kört. Pont az a szél volt, hogy 4.7 soxor ácsorgós volt, én meg nem szeretem már a pöffvadászatot. Egyszer csak mit látok bentről? Endru leváltotta a fényképezőgépet, és beöltözve iparkodik befelé. Mindig győz a vágy! A szörfözés utáni sóvárgás legyőz minden rosszul létet, minden fájdalmat. Ő a szlalom cuccal vetette be magát a habokba, és mivel a pár megtett kör alatt már alapból erősen gondolkodóban voltam, hogy átszereljek-e, ez a momentum megadta a végső lökést a döntés meghozatalában és cselekvésre késztetett. Szélsebesen kirongyoltam a partra, szétkaptam a 4.0-át, mivel abban volt az 5.3-hoz szükséges 400-as árboc, meg bum. Szivattak is a parton, hogy majd mindjárt betör a durvaság, amihez a 4.0 fog kelleni... De elnézve a napot, nem tartottam ettől. Kifulladásig toltam az ötössel, olykor akkorákat ráerősített, hogy alig bírtam megtartani a cuccot,de voltak álldogálós pillanatok is. Nem egy egyenletes, megbízható szelünk volt, ez tény. Mindenki kihozta a maximumot a napból. Még Beachsurferi is, aki már pakolt össze, mert ismét a kis cucc miatt bedurrant a karja, de végül Laci bácsi odahatott: Ne menj már haza, este berugunk, legalább ezért maradj itt! Végül maradt és jól döntött, mert nagy vitorlával ő is 32 foggal mosolyogva rájdolt fel-le. Neki is bejött az élet! ;) Nem volt annyira hatalmas nap, de sikerült jókat repesztenünk. Előző nap jól kiszörföztük magunkat, ez kellemes, nem küzdős session lett végül. Hidegnek hideg volt, a hosszú ruha alá még aláöltözőt is vettem, és a csuklya sem bizonyult túlkapásnak. Nem hajszoltuk magunkat a kimerülés határáig, még haza is kellett érni, így egy etapot toltunk, amíg bírtuk, és hálával búcsúztattuk a napot, hogy ismét vízen lehettünk.

Címkék: windsurf szörfkirálylány balatonfuzfo

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr145389898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása