Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Bora Day 2: Pomer camp

2013.09.01. 21:24

szerző: Szörfkirálylány

niki1_1378063422.jpg_631x532

Pomer. Egy picike falu, kedves kis kempinggel benyúlik a vízbe, és Prematurából kifele jövet ígéretes öbölnek tűnt. Nem annyira csoppos vízzel, kifújtabb széllel.  A megérzések beigazolódtak. Második nap ebbe a kempingbe látogattunk el, mivel láttunk itt hazafele előző nap szörfösöket, és szimpatikus volt a placc. Nem bántuk meg.  A fenti gyanú beigazolódott. A szélerőből a félszigettel szemben lévő sziget árnyéka csökkent valamelyest, de megfelelő vitorlaméretet választva át lehet siklani a lyukat. Persze ez függ a széltől is. Mert ha az alapszél is határeset, akkor nyilván nem. A napot azzal a kombóval kezdtem, amivel előző nap abba abbahagytam, azaz 4.0 és 80 literes wave deszka. Balzsamos siklásaim voltak, néha álldigáltam, de mivel a nagyobb összeállítással Endru ment, azt soknak ítéltem meg saját részre. A délelőtt folyamán ezzel a szereléssel csapattuk, hozzáteszem, az idő ragyogó volt. Derült ég, szikrázó napsütés, és szél. Nem is kellett ennél több! A víz továbbra is hűvöskésnek tűnt, így hosszúruháztunk. A félsziget irányából a Premából kivezető út irányába lehet Borában szaggatni, a partra nagyjából 60 fokos szögben. Fel lehet krajcolni néhány takkal a leárnyékoló sziget mögé, ott aztán akadály nélkül lehet csapatni faltól falig. Ezt a tevékenységet már a délután folyamán tettük meg mindenki eggyel nagyobb cuccal, mert ahogy Sztojan bácsi is megmondta  reggel, a bora el fog állni délre. Na ebből a valóságban négy óra lett, de a fokozatos csökkenés kiszámíthatóan megmutatkozott. Ezért a déli óráktól én már a 4.7-et voltam kénytelen használni, Endru pedig szlalomra váltott. A sajnálatos derékfájásom aztán győzött kora délután a pöffvadászat felett, átvedlettem fényképész "ruciba" és lesifotókat készítettem Endruról. Persze mindig a legjobb pillanatokba állt a nem túl nagy tömegben valaki sikeresen a lencse elé, ítágy amikor felelőtlen gyerekek ugráltak ki két fontos momentumot, rájuk kiabáltam, hogy "Heeeeeeyyyy", nagyon mérges, felbőszült hangon és stílusban ;), nem kellett túlmagyarázni, miért vagyok bepöccenve. A kamerába besétáló meleg párocskának már magyarul "kvaanyáztam" utánuk, de őket nem hatotta meg a sztori. Azért sikerült olyan képeket lőnöm, amivel Endru elégedetten hajtotta álomra a fejét. :) Amikor már a pöffök is kevesek lettek, ő is letette a lantot, majd elzárták a csapot, és beállt a szélcsend. Ezután megindult valami termikusnak tűnő légmozgás déli irányból, ugyanis a tőlünk 100 méterre lévő szörfiskolából kirajzottak a kis nebulók, mintha csak a bora végére vártak volna, és vagy 10 fős csoportban megindult az oktatás. Ilyen képet több nap is láttunk, amikor a premai úton autóztunk, ezért van a feltevés, hogy valami napi rendszeres szellőcske lehet, ami tanulásra tökéletesen alkalmas.

Ez a spot is minden tudás szinten lévő szörfös igényeit kielégíti, a tanuló placcon a freestyle-ozni lehet, a szlalomosoknak is megfelel, és a jönni-menni gyakorolni típusú szörfösöknek is perfect. A wave szörfösök viszont itt ne reménykedjenek ;).

Címkék: windsurf croatia camp pomer

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.