Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Sajnos ebben az évben nem értem rá annyit, hogy beszámolókat írjak, mint korábban. Utólag, egy fél év távlatából pedig nehéz feleleveníteni az akkori élményeket, annak a konkrét szörfözésnek az ízét, életérzését. Kaptam is a fejemre az elmaradások miatt, de sajnos a kötelezettségeim így alakították ezt az évet... Azért igyekszem pótolni az elmaradást, legalább a statisztika miatt szerepeljenek a kis szösszenetek. Valamint a reklamáló rajongók miatt ;).

Az idei nyár tartogatott meglepetéseket, már csak azért is, mert júliusban és augusztusban egymás utáni héten szörfözni még sosem volt alkalmam. Én a klímaváltozásra fogom, mindenesetre a tavaszi böjtösebb időszakot kicsit pótolta és éves szinten egyenletesebbé tette ez a pár alkalom a nyári szezonban. Ebből a podói szörfözésből arra emlékszem, hogy Endruval ketten voltunk, most nem csatlakozott hozzánk senki más, és zseniális nap volt! 4.7-re szereltem, ami kezdetben picit kevésnek bizonyult, de aztán a folyamatosan erősödő szél mindenért kárpótolt. Mivel múltkor hosszúakat csapattam az 5.3-mal, most úgy gondoltam kicsit gyakorlósabbra fogom a sessiont. Azért bemelegítésként mentem pár hosszabb tackot, hogy kiélvezkedjem magam az esés-kelés előtt. Kezdetben Endru kamerázott, majd én szereltem fel a kamcsit a boomra. A kollégák a videót megnézve úgy nyilatkoztak, hogy nem értik, mit élvezek ebben, mert az arcomra csak a küzdelem, küszködés és fáradtság feszült ki. Én úgy neveztem koncentráció. Mert azért tegye mindenki a szívére a kezét. Nem fülig érő szájjal szörfözünk órákon át, mint a szépségkirálynők, akik már mosolyogva alszanak, úgy ráfagyott az arcukra. A lelkünk mosolyog, a szívünk mélyén élvezzük a szabadság mámorító eufóriáját. Persze ha szembe jön a haver, odakurjantunk egymásnak, vagy eleresztünk egy mosolyt, de nem vigyorgunk 0-24-ben. Na szóval, miután Endru megörökítette bejjebb úszkálva az első volcan-próbámat – igen, igen, jól teccik olvasni, csak természetesen nem igaz :D. Jibe-ot gyakoroltam. Szépen elindítottam, megvolt a tempó, az ív, csak hát persze a vitorla elengedésének az időzítése még nem az igazi. Majdnem meg is fogtam, amikor átpördítettem, de aztán mégsem sikerült. Potty. Estem bele a vízbe. Aztán mivel combosodott a szélerő, és néhány erősebb körtől kezdtem gyengülni is, inkább a parthoz közelebb, kisebb távokat menve minden kör végén próbálkoztam a fordulóval. Mondanom sem kell, hogy ahelyett, hogy javult volna a dolog, csak egyre rosszabb lett. Aztán a szél is annyira bepöffent, hogy siklás közben alig bírtam tartani a vitorlát, alap esetben simán ment volna már a 4.0 is. Egyrészt nem volt kedvem szerelni, meg baromi fáradt is voltam. Az a pár óra, amit toltunk gyönyörűen fel volt építve: lájtos bemelegítés, kényelmes száguldozgatás, brutálisabb szeletelés fordulókkal tarkítva majd nagyon kapaszkodós küzdelem leépülő teljesítménnyel. Nem volt gondom az alvással!

Címkék: windsurf szorf gopro 3s szörfkirálylány ferto 96l podersdorf

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr377035073

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása