Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

p7166859_1343066826.jpg_1024x768

A hétfői szélre már jó előre készült mindenki. Közös bandázást beszéltünk meg Fenyvesre, heten, mint a gonoszok összegyűltünk a reggeli órákban. Mire befutott az utolsó ember, nagyjából megszületett már a döntés, mely szerint odébb kell állnunk, mivel Fenyvesen, 0, azaz nulla szél fújt, miközben az aktuális szélállás szerint a keleti medencében 4-es, 5-ös szél dübörgött. Miután mindenki befutott, hat autóval, heten elindultunk konvojban kelet felé a déli parton. Első körben becéloztuk Boglárt, ha netán ott sem lett volna elég szél, én azt mondtam, addig megyek, amíg szörfözésre használható szelet nem találok. Nem fogom a drága szabadságomat elpazarolni. Okosan kell gazdálkodni vele, nagyon limitált a keret… Felhívtuk Stefant, és ledöcögtünk hozzá a Partvilla frissen nyitott szörfkölcsönzőjébe. A hely varázslatos, igényesen kialakított, kellemes környezet, zárt parkoló, és a spot nyújtotta lehetőségekkel is elégedettek voltunk. Tágas placc áll rendelkezésre a szerelésre, heten nagy vitorlákat szerelve lazán elfértünk. A kölcsönzőben szemrevételeztem a cuccokat, igényes, minden igényt kielégítő paletta közül tud választani a kezdő, és a haladó szörfös is. Minden elvárásnak megfelelő deszka és vitorlaméretek állnak rendelkezésre. A vízben ugyan be kell gyalogolni a vízállás alacsonysága miatt kb. 50 métert, de utána biztonságosan szörfözhető vízmélység, kicsit beljebb mélyvíz van. A srácok nagy szkegekkel voltak, amikkel Fenyvesen elképzelhetetlen lett volna a homokpad és part között csúszni, itt gond – és leakadás – nélkül elmentek vele. Ők 6.X-8.X méretű vásznakkal tudtak menni, nekem 5.5-et kellett bevinnem. Mivel véleményem szerint még így is a szélsáv szélét kaptuk el, kellett volna még egy kicsit keletebbre menni, nem tudtunk folyamatosan siklani. Én kicsit meg is szívtam, mert nem volt nálam a nagy deszka, így csak a 80 literre tudtam rárakni az 5.5-et, ami kicsit sok volt rá. Az első sessionben azzal küzdöttem, hogy ne legyen a deszka orra folyamatosan búvár üzemmódban. Nehezen tudtam csak megsiklani, sok volt az álldogálás, csak a pöfföket tudtam kihasználni siklásra. De a fiúk közül sokan voltak hasonló helyzetben, szóval, nem csak a deszka volt kicsi, hanem a szél sem volt mindig elég. Másfél-két órás etap után fújtunk egyet, na meg persze gyengülést tapasztaltunk a szél erejét illetően. Hangulatos nyugágyakban, pihenő székekben helyezkedtünk el, ment a viccelődés, bolondozás, az elemózsiák közösbe dobása. Sokat nevettünk, a nap is ki-kisütött néhány percre a felhők mögül. De alapvetően nem volt meleg, kellett a hosszú ruha is a vízben, bár a keményebben shortyban nyomták. Egy órát lazíthattunk, amikor is elkezdtünk visszaszállingózni a habok közé. Én hezitáltam, nem tudtam, hogy van-e kedvem még visszamenni, a búvár üzemmód elvette a kedvemet. De úgy döntöttem, hátrébb rakom picit a gyököt, 1-2 centit, hátha úgy nem nyomja le annyira a vitorla a deszka orrát, és láss csodát bejött a tuti. Néhány milliméter, centiméter állítás mennyit számít! Ha ezen előbb gondolkodok, már az első roundban is könnyebb dolgom lett volna, de hát hülye az, aki a saját kárán tanul – ahogy apukám mindig is mondta :). Jobban is ment a dolog, könnyebb volt megsiklani a határeset szélben. De azért határozottan kellett volna a nagyobb deszka. Azért küszködtem, míg nagyobb decsóval tudom, hogy lazán, erőlködés nélkül tudtam volna megsiklani. Ezért hát, amikor láttam, hogy Endru feladni készül aznapra a dolgot, elkértem tőle a deszkáját, ráraktuk a vitorlámat, és voilá, pity-puty siklottam. Álom az a deszka, ezt már megállapítottam Fuertén is, de ismét erre a következtetésre jutottam. Mentem pár kört, mert már energiáim lemerülőben voltak. A második etap után is összegyűlt a csipet-csapat szusszanni egyet. Nagyon élveztem ezt a csapatépítő szörfözést. Mindenki laza üzemmódban nyomult, összejött a banda, úgy érzem. Szépen lassan mindenki szétszedte a cuccát, felváltva távoztunk el, majd visszatértünk a bázisra, miután összecsomagoltunk. Aztán apránként elszállingóztak a riderek, de senki nem sietett, kellően elfáradtunk, hogy belassuljunk. Mi utolsóként hagytuk ott a plage-t. Nem voltam maximálisan elégedett a nappal, de kihoztam belőle a tőlem telhető legtöbbet.

 

Címkék: balaton balcsi déli szél szörfkirálylány

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr814673690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása