Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Szerdán tréfás kedvében volt az időjárás. Reggel szakadó esőre ébredtünk Balaton környékén. Majd tovaszálltak a felhők, és őméltósága megmutatta ragyogását. Tikkasztó meleg kerekedett. Előrejelző portálok nélkül is megjósolható volt, hogy itt bizony szél lesz délután. Csak kérdés, hogy mekkora, és mennyire tartós. A biztonság kedvéért azért rápillantottunk az összes honlapra, mégis ők mit gondolnak, mi lesz… ;) Mindezek tudatában délután lecsorogtunk Balcsi déli partra. Útközben felhívtam TJ haveromat, akik épp oda tartottak, ahova mi is. Ígéretes látvány fogadott minket a vízparton, Endru ötöst szerelt, én pedig először átöltöztem neoprénbe, hogy ne fázzak. Épp csak összeraktam a deszkát, jöttek a viharfelhők, rázendített az eső. Jó fél óráig esett, és kezdtük feladni. Endru egyre többet mondogatta, hogy ezt elmosta az eső. Ám a túlparton határozottan világosodott. Ismét felcsillant a remény. Az eső lassan alábbhagyott, és befutottak TJ-ék is. Endru összerakta a hetest, mert egyértelműen gyengébb lett a szél. Én bementem az ő ötösével, mert lusta voltam összeszerelni a sajátomat, már csak azért is, mert ha rádurrant, akkor úgyis össze kell raknom a négyhetet, átszerelni pedig utálok.  Pillanatok alatt leszívta az erőmet a vitorla. Amikor beakasztva papucsban siklottam, akkor már jó volt, de addig küzdés eljutni vele. Kiemelni a vízből, elindulni, jó húzása van, de nehéz beakasztani magam. Küzdöttem vele elég rendesen. Viszont gyönyörűeket siklottam. Iszonyat könnyen élesedtem, nem fogyott el az erő belőle. Amikor a sebességet nem találtam elégnek, megengedtem háromnegyedbe. Legutóbb arról számoltam be, mennyire be voltam feszülve a kis deszkámmal ezen a hullámos terepen. Boldogan jelentem, hogy azóta jobban megismertük egymást, kezd elmélyülni a kapcsolatunk, és már én irányítom a deszkát, nem ő engem. Kellett hozzá a múltkori Fertőn csusszanás, az sokban hozzájárult a biztonságosabb „úttartáshoz”.

Kb. háromnegyed órája lehettünk bent, amikor rápöffentett a szél. Sok lett az ötös. Ki akartam menni, hogy összerakjam a 4.7-et, tovább Endrunak kellett az ötös a hetes helyett. Összekaptam magam, és kijutottam a partra. Abban a pillanatban elkezdett szakadni az eső, és a szél ismét elállt. Az időjárás játszadozott velünk. Vagy nevezhetjük technikai szünetnek is. Endru is kikötött. Behúzódtunk esőmentes helyre (értsd a nyitva hagyott férfi mosdó, mert a nőit bezárta a wc-s néni, ezt is csak azért hagyta nyitva, mert láttam, hogy épp be akarja zárni 5 órakor, és ki van írva, hogy hétig nyitva, és rákérdeztem, hogy nem hétig van nyitva? Mire az a válasz jött, hogy mit csináljon ő itt hétig? De ennyi elég volt ahhoz, hogy ne zárja be) Várakozó álláspontba helyeztük magunkat. Közben elkezdett visszaerősödni a szélike, így Endru elride-olt az ötössel, meg az én decsómmal. 20 perc múlva elállt az eső.  Előkaptam a kocsiból a kisvityót, összedobtam. Intettem Endrunak, hogy jöjjön ki, kéne a deszkám. Lecseréltük a vitorlát, és már indulhattam is. Ez volt az én menetem! Tökéletes volt a szél erre a vitorlára. Vagy a vitorla a szélre? ;) Száguldottam el a strand előtt, majd a nádas előtt a messzeségbe. Már kényelmesen éreztem magam a deszkámon, el tudtam lazulni, és csak élveztem a sebességet. Új kedvenc cucc kombinációm lett! Tökéletesek a méretek, nagyon kényelmesen érzem magam. Szememmel lázasan kutattam, elemeztem az elém bukó hullámokat, hogy fel legyek készülve a hatásukra. Egy-egy kisebb ugratást is összehoztam, persze önszántamon kívül, de kezd megjönni a kedvem ehhez az ugrálós témához. Nem merészkedtem túlságosan el messzire, de legközelebb már bátrabb leszek, és hosszabb ride-okat fogok csinálni. De jól is tettem, mert két kör után kezdte magát megadni a szelünk. Hipp-hopp azt vettük észre, hogy már nem is lehet siklani benne. Ekkor jött egy újabb fejlövés, hogy mire is lehet jó a kis szél? Hát kis szeles fordulót gyakorolni. Így elkezdtem próbálgatni a perdülést. Elméletben természetesen tudom, mit kell csinálni. Összesen négyszer tudtam csak megpróbálni, mert a szél elállt. Úgyhogy kollektíven kivonultunk a vízből.

Szétszerelés és átöltözés után a kapucnis, ázott egér fejű szörfösöket a gyomruk szólította meg. TJ-ékkel beültünk harapni valamit az éjszakai élettől pezsgő bazársoron. Iszonyatosan megkívántam a sült kolbászt. Némi családi vita kerekedett is belőle, drága uram nehezményezte, hogy miért kívánom más kolbászát… :P Toltam egy fél kolbit rengeteg mustárral, steak burgonyával, kenyérrel. A parton lemenőben volt a nap, aranyra festette az ég alját és a felhőket.  A természet is megnyugodott a nap végére, kellemesen langyos, szélmentes esténk kerekedett. Belefeledkezve a baráti beszélgetésbe ránk esteledett. Kellemesen elfáradva, de tele hassal indultunk haza a fekete éjszakában.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr733086948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása