Eljött az idő. Megszületett bennem az elhatározás… arra, hogy szinte elölről kezdjem a szörfözést. Mindebben segítségemre az elemek voltak: 98 literes Axxis, és brutál szél a Balcsin, ostromló hullámokkal. Ha erősebb szélben is akarok szörfözni elengedhetetlen a kisebb deszka. Sőt kötelező. A 130 literrel nem sokra megyek, ha kisebb vitorla indokolt. Már a 4.7-em is kicsi rá, nemhogy még annál kisebb… És mivel nem sok közöm volt még ekkora deszkához, csak déli part jöhetett szóba. Mert hogy megfordulni biztos nem tudok vele. Kötelező a lábleérés :). Így az előrejelzést nézegetve arra az elhatározásra jutottam, neki állok ismét szenvedni, vért izzadni, átélni a kínok kínját.
10 óra körül értünk le a lake-re. Akkor a srácok négyfél, négykettő körüli vityókkal szaggattak. Alapból az esélytelenek nyugalmával érkeztem, úgyhogy nem estem különösebben kétségbe. Várok addig, amíg enyhül, gondoltam, mert reggelre írta a brutkót. Gyusziékkal karöltve elkezdtünk szerelni. A fiúk 4.7 körülire szereltek, én 3.8-at. Semmi nem ment simán. Az egész összeszerelés nyögvenyelősen alakult. Küzdöttem összerakni a variotopos 3.8-at. Apróságok bosszantották fel az embert. Endrunak elszakadt a hosszabbítójában a kötél, akkor azt kicserélni, nekem a bumomban lévő madzag volt rövid a vitorlához, szóval nem ment zökkenőmentesen. Mire mindenki összeszenvedte magát, addigra úgy tűnt valamelyest gyengült a szél. Azért bepróbálkoztak a négyesekkel, de hamar kiderült, már ötösre fúj a kicsike. Én maradtam a 3.8-nál. Beöltözés és kezdődhet a küzdelem. Szerencsére a víz hőmérséklete már kellemes, így nem fáztam az „ácsorgásban”. Sűrű hullámzásban igyekeztem beállítgatni a cuccot, hogy beachstarttal valami elindulásszerűt produkáljak. Hamarabb összejött, mint gondoltam. De aztán következett a következő bökkenő. Felállni a deszkára csak egy dolog, azon rajta is kéne valahogy maradni, miközben rángat a szél, billeg alapból a deszka, meg még a hullámok is rátesznek egy lapáttal. Tudtam, hog csak úgy van esélyem, ha mihamarabb sebességet nyerek, meg persze beakasztom magam szinte azonnal. Realizáltam a kis agyammal, hogy mit kell tennem, és igyekeztem megfelelni a kitűzött célnak. Aztán összejött néhány próbálkozással később. Úgy megindultam, mint a csuda! Bitang gyors ez a gép. Repültem a parttal párhuzamosan végig. Persze tudtam, hogy élesednem kéne, na de ennyi mindenre már nem tudtam figyelni. Valamelyest azért élesedtem. De az nem tudatos cselekvéseim eredménye volt ;). Igyekeztem beleállni a papucsba is, az elsőbe sikerült is, de a hátsó csak nem akart összejönni. Egyre gyorsabban száguldottunk, és minden apró mozdulatra reagál ez a csodabogár. Úgyhogy összevissza járt alattam a deszka. Tudtam, ha nem állok bele a papucsba az úgy sokkal veszélyesebb, mintha egyikben sem állnék, mert egy esetleges borulásnál a bokám is kitörhet. Minden igyekezetem ellenére sem jött össze, és párszáz méter megtétele után nyomtam valami borulásfélét. Nem slajdert, hanem hanyatt estem a vízbe. Egyáltalán nem tudtam kontrollálni a haladásomat. De ez már csak így van. Minden új deszkát meg kell szokni, ki kell ismerni. Nyeltem egy adag vizet is, aztán kiszenvedtem magam a vitorla alól és elkezdtem röhögni saját magamon. Meg igazából örültem is magamnak, mert erre nem számítottam. Nem gondoltam volna, hogy egy métert is fogok haladni. Főleg a hullámok ténye erősítette bennem ezt a gondolatot. Meg az egy évvel ezelőtti széplakos tapasztalat Tj-vel, igaz ott egy 145 literes tankhajóval küzdöttem, és azért a méret nem mindegy. A vízen sem ;). Nem mindig a nagyobb a jobb, de a túl kicsivel is akadhatnak gondok. Mármint deszkával :). Meg kell találni az ideális méretet! Mindenkinek más szélesség/hosszúság igényei vannak, ha tudom, hogy mi felel meg nekem, akkor célzottam azt kell keresni, és még mindig a deszkákról beszélek, mielőtt valaki félreértené :P.
Szóval miután kiürült a tüdőmbe nem való folyékony halmazállapot, jöhetett a másik irány. Hát itt már akadtak problémák. A gyengébbik oldalam… Viszont beachstart tekintetében lényegesen sikeresebb voltam. A deszkán maradás okozott gondot. Ki kellett tapasztalnom ezt a felemet is, hogyan funkcionálok erre. Szépen lassan minden a helyére került. Csak a hullámzás miatt túl közel kerültem a parthoz és nem volt helyem megsiklani. Így csak ringatóztam inkább, de fent maradtam már a deszkán. Amikor mondjuk féltávig visszaszenvedtem magam, ismét elindultam a „jó irányba”, megint produkáltam egy jó kis siklást, és talán kicsit jobban uraltam a témát. Csak azért szálltam le, mert kételyek merültek fel bennem a visszajutást illetően. És ismét kezdhettem visszaszenvedni magam. Végül visszajutottam a kiindulási pontra. És első körben ennyi elég is volt. Kikészültem. Kajcsi az energiagyűjtés végett, átöltözés a megfázás ellen, és egy másfél órás fújás következett. Kettőre ismét gyengült a szelecske, úgyhogy nem volt olyan küzdős, amikor visszamentem. De maradtam a 3.8-nál, elégnek is bizonyult. Endru korábban ride-olt egyet a deszkával, amihez átállította a gyököt, amit már csak bent vettem észre. Szerencsére Gyuszi segített visszarakni nekem, meg a vitorla vízre juttatásában is mindkét alkalommal közreműködött. Aztán ő elindult és én is. Elsőre sikerült, és nem estem le. Csak Gyuszi volt előttem kicsi „útban”, az exdeszkájával le kellett gyorsulnom. Igaz ő élesen indult, én meg csak előre, bele a nagy világba. :D. De ott hagytam, és száguldottam egyre sebesebben. Kicsit jobban ott voltam fejben, igyekeztem koncentrálni az uralkodásra. Már a strand másik oldalán jártam, amikor inkább leszálltam. Visszafele már sikeresebb voltam, mint első körben. Haladtam beakasztva, kisebb megsiklásaim is voltak, de ismételten túl közel volt a partocska. Tudom a hibáimat, majd dolgozok rajtuk. Mindenesetre sokkal sikeresebben vettem a 98 literes, nagy szeles, hullámos akadályt, mint azt gondoltam. Ebből is látszik, mennyit fejlődtem tavalyhoz képest. Valahogy azt tapasztalom, hogy jobb az egyensúlyérzékem, könnyebben maradok a deszkán, és olyan helyzeteket is megmentek, amiket korábban nem sikerült. De azért még messze van a teljes elégedettség, odáig továbbra sem tükörsima víz és egyenletes szél vezet…