Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

...na nem anyám méhében! ;) A második deszkára állásom Balatonon történt meg, pontosabban Balatonfüreden. A füredi strandok közül abban, ami a legutolsó Csopak irányába, ott is leghátsó bejáratnál. Ismét egy haver kölcsöncuccával próbálkoztam. A literre és vitorlaméretre nem emlékszem már, de ez az etap nem is volt jelentős mérföldkő, mert egy szellő sem rezdült, így a felhúzáson kívül mást nem tudtam kezdeni a cuccal.

A harmadik szeánsz ismét Balcsin esett meg, Balatonalmádiban járunk. Leslie bácsi az elkövető, akinek a cuccával újabb próbálkozást ejtettem meg a már jól ismert deszka- és vitorlakombinációval. Némi szellő fújdogált, de júliusban nem sok szokott, így ez is áldás volt. A megtanultakat alkalmazva csigatempóban haladtam egyik irányba. A srácok úsztak utánam, mert fordulni még nem tudtam, így kellő távolság után le kellett szállnom, megfordították a cuccot, és mehettem a másik irányban. Magyarázták a lépj kicsit hátrébb, meg dőlj bele dolgokat, de örültem, hogy fent tudok maradni. Amikor elegem lett ebből a fel le mászkálásból, meg sajnáltam is őket, mennyit kell úszniuk, megkérdeztem, hogy lehet megfordulni. „Áááá, az neked még nem menne!” Hangzott a válasz. De én erősködtem:

-De azért mutassátok meg, legalább elméletben tudjam, úgyis meg kell tanulnom.

Megmutatták. Közben magyaráztak hozzá: „Szépen elkezded magad mellé leengedni a vitorlát, a deszka lassan elkezd fordulni, majd szépen áttipegsz a másik oldalra és elindulsz a másik irányba.” Nem tűnt annyira ördöngősnek. Arra gondoltam, ha nem ejtem el a vitorlát, hanem kontroll alatt tudom tartani, talán sikerülhet. Amikor a fiúk már unták az úszkálást, elkezdtek ökörködni magukban. Én pedig nekiálltam megpróbálni ezt a fordulást vagy mit… ;) Egyszer csak oda szóltak:

-Te hogy kerültél a másik oldalra, és ebbe az irányba?

-Megfordultam.

-Neeeem, az képtelenség. Nem fordulhattál meg.

-Pedig megfordultam. Csak azt tettem, amit mondtatok. És sikerült!

Nem vagyok benne biztos, hogy elhitték-e, pedig esés nélkül elsőre megcsináltam. Őszintén, én sem akartam elhinni, de ez akkora adrenalin löketet adott, hogy végtelenül boldognak éreztem magam. Ha logikusan belegondolunk, esélyesebb voltam így megfordulni, mint a cuccot úgy megfordítani, hogy még az irányokkal nem voltam tisztában, a rigget nem bírtam nagyon el, és nem ért le a lábam a vízben. Szóval igen, megcsináltam! Azt hiszem, ekkor kezdtem tényleg érdeklődni. Hittem magamban, sőt elhittem, hogy akár még tehetségem, érzékem is lehet ehhez a sporthoz. Miért ne? Hiszen annyi dolog van a világon, amit soha életünkben nem próbálunk ki, pedig, lehetséges, hogy arra születtünk. Legyen ez sport, művészet, vagy bármi más. Ki tudja? Lehet, hogy őstehetség vagyok sárkányeregetésben, mobiltelefon hajításban, egér táncoltatásban… ;) Ezért kell életünk során minél több dolgot kipróbálnunk, hátha kiderül a nagy titok. De a tévé előtt ülve, maximum a távirányítóval az egy perc alatt váltott csatornák számának a rekordját állíthatjuk fel. Kísérletezni, próbálkozni kell. És nem utolsó sorban, merésznek, vállalkozó szelleműnek, és nagyon kíváncsinak kell lenni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr512632012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása