Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Ismét több napos hidegfront ütött be vasárnap, ami élénk széllel jár. Nagy bánatunkra sok esőt is jósoltak hozzá. Azért én bizakodtam. Vasárnap, útban hazafele az M1-en, Komárom és Győr között iszonyatos vihar kapott el. A deszka a tetőn figyelt, zsák nélkül. A látótávolság számomra a nullához konvergált. Az ablaktörlő a maximumon ment, de így is olyan volt, mintha valaki egy slaggal locsolta volna a szélvédőt. Lelassítottam előbb 80-ra, majd 60-ra. A lelkes versenyzők, donorjelöltek sorra zúgtak el mellettem, de én nem akartam kockáztatni. Aztán, amikor elkezdett jég is hullani, úgy döntöttem, leállok a leállósávban, mint ahogy többen is tették, amikor belepillantottam a tükörbe. Szerencsére csak pár pillanatig tartott, de aggódtam, hogy nehogy sérüljön a deszka, vagy a kocsi. Szerencsére nem lett egyiknek sem baja. Mire hazaértem, kezdett kisütni a nap. Győrben semmi jele nem volt annak, hogy pár kilométerrel arrébb milyen állapotok uralkodtak. Leszedtem a deszkát a tetőről, és beraktam a tárolóba. Azonnal a széljelentéseket kezdtem el bújni, hogy másnap mi várható. Volt egy olyan sanda érzésem, hogy a Fertőn nem fog esni. De lesz szél. Az esti álláspont 12-13 csomó volt, a másnap reggeli pedig az, hogy csak 11 órakor fog fújni a 12 csomó, utána fokozatosan gyengül. Való igaz az, amit egy barátom mondott, hogy a windguru sorozatosan alábecsüli a északi, észak-nyugati szeleket. Másnap reggel nyolc körül felkeltem, csináltam magamnak bundás kenyeret teával (imádom!), összepakoltam némi gyorsan felszívódó energiaforrást: főtt tojás, banán. Persze a tojás mellé kenyeret és zöldségeket is tettem el… És útnak indultam Fertő tóra. Látható volt, hogy szél az fúj. Még a nap is előkukkantott hébe-hóba útközben. Kicsit késésben voltam, anyámnak kellett a kocsim. Már otthon felöltöztem michelin-babának, hogy ott ne kelljen a beöltözéssel bajlódni. Rengeteg barom állat szabadult ki az utakra. Kifogtam az összes traktort, a 80 és a halál közti nagyapót, akik a 700 méteres utat mínusz 30-al teszik meg, a „kényelmesen autózunk, mert ráérünk, de előzni nem engedünk, mert mit képzelsz, hogy meg akarsz előzni” sofőröket a rozsdás szuzukijukkal ;). Végre ott voltam. De az a látvány, ami fogadott nem éppen az előrejelzésnek volt megfelelő. Ha tippelnem kéne, akkor 15 csomó. És bent fújt, nagyon-nagyon. Rajtam kívül nem volt ott más, ami aggodalommal töltött el. Kint álltam meg a szörfös helyen, aztán útban a mosdó fele találtam egy rajtam kívüli másik elvetemült alakot. :P Ő bent szerelt a strandon, úgyhogy csatlakoztam hozzá. Gondoltam, de jó, lesz, aki kiment majd! ;). De kiderült, hogy ő nem szörfözik még olyan régóta, és nem is megy ki az öbölből. Összeállítottam a rigget, és kis félsszel bementem. A meglepetések sorra értek. A vitorlám beállításai cseppet sem voltak olyan jók, mint szoktak. Nem tudom, miért, de valahogy nem sikerült. Lejjebb téptem a vitorlát, állítottam a trapézkötélen, a gyökön, így valamelyest javult a helyzet, de akkor sem éreztem a megszokott komfortot. A szélről pedig ne is beszéljünk. Ilyen katasztrófális szelet én még eddig nem láttam. Az öbölben a strandon part felől fújt, elfújó szél volt. Alig bírtam kivergődni a nyílt vízre – én csak így hívom a nádas utáni terepet. Ott továbbra is érvényesült az elfújó szél, aminek az lett az eredménye, hogy szembe haladtam a part felől nézve az oldalról jövő hullámokkal. Érted??? Hullámokkal szembeeeee... Amikor is mintha falnak ütköztem volna, és érvényesülni kezdett az a szél, ami a hullámokat okozta. De az sem volt egyértelmű, mert egyszerűen mindig más irányba haladtam a deszkával. Persze rengeteget borultam, lefárasztott a vitorla kihúzogatása, és egyre idegesebb lettem, hogy nem megy a dolog. A szél össze-vissza forgott, nem bírtam vele. A szelek harcának lehettünk tanúi, ugyanis olyan érzésem volt, mintha küzdött volna egymással két, egymásra merőleges szél. A messzi nádasig nem kockáztattam elmenni, így is voltak olyan pillanatok, amikor majdnem feladtam, és nekiálltam inkább úszni. Próbálom kihúzni a vitorlát, és a deszka mindig más irányba állt be, a szél pedig folyton visszacsapta a rigget a vízre, és nyomta le. Azt mondanom sem kell, hogy mind emellé természetesen „kellemes” pöffök is társultak. A szél széllökések sorozatából állt. Cseppet sem hasonlított ahhoz, ami pünkösdkor fújt. Gyűlölöm az erőteljes pöfföket! Nem is értem a profibb szörfösöket, hogy lehet megtanulni ilyen szélben is szörfözni! Persze biztos a rutin, meg az évek, de számomra ez most olyan kilátástalannak tűnik. Kb. két órát küzdöttem a szél ellen (sajnos ezt kell mondanom, hogy ellene, mert alapvetően azt vallom, hogy a szél a barátom, de most olyan volt, mintha az ellenségem lenne). Alig bírtam kijutni a partra, már nagyon elegem volt. Gondoltam, várok egy órát, pihenek, eszem, aztán ismét felveszem a kesztyűt, de végül úgy döntöttem, nem megyek vissza. A szél erősödött, nem akartam megreszkírozni egy párszáz méteres hullámokban való úszótanfolyamot :D. A srác, aki ott volt is szidta a szelet, éreztük, nem az igazi. Ráadásul egyértelműen éreztem megint, hogy jobb lenne egy kisebb deszka, mert, ahogy mentem a hullámok ellen, ismét, mint egy tankhajó hánykódtam a vízen. Bármennyire is szerettem volna én győzni, és bebizonyítani, hogy képes vagyok egy messzi nádasig tartó siklásra, a belső hang azt súgta, ne menjek. És erre a hangra hallgatni kell! Mint ahogy akkor is ki kell menni – legalábbis nekem -, amikor azt mondod magadnak: na jó, csak még egy kört megyek. Persze ez az a helyzet, amikor sosem tudod meg, hogy jól döntöttél-e, de amikor már el kell azon gondolkodni, ha bemegyek, baj lehet, akkor azt hiszem, akárhogy is nézzük, ez csak jó döntés lehet! :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr762047809

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása