Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Fűzfő 2010.03.28

2010.04.10. 20:16

szerző: Szörfkirálylány

Utoljára szeptemberben voltam Balatonfűzfőn. Már hiányzott, nagyon jókat csúsztam itt. Most csajos "bulit" szerveztem. A három grácia együtt nekiindult Bp-ről. Mivel nálam a kocsiban ott volt a cucc is, ezért csak egy ember fért be hozzám, és ő a lakótársam Jasmin volt. Ez persze csak egy becenév, azért volt szükséges, hogy kitaláljunk valamit, mert mindhárman nikik vagyunk, így ha az egyik azt mondta: Niki, figyelj csak!, a másik kettő felkapta a fejét. Ezért ő Jasmin lett. Jas nem szörfözik - még. De mellettem tutira fog. A másik Nikit a SPORT miatt ismertem meg nem olyan rég. Lesz egy közös "ügyünk", de erről később... Tehát a szörfös Niki, jövőben Nike, külön kocsival jött, és útitársként jött vele Jazz, a jól tartott labrador. Én pedig egyelőre Nici néven futok, de próbáltuk az Arielt is (imádom a Kis hableányt, nem tehetek róla), de arra nem hallgattam. Nekem reggel kellett vennem még egy mentőmellényt, mert Balcsin kötelező a viselete, így beugrottunk Érdre. Megvettem ugyan a szükséges holmit, de én olyat szerettem volna, amin van síp is, de az idei modellek, amiken már van, még nem érkeztek meg. Kénytelen voltam beérni a síp nélkülivel...

Tehát lent találkoztunk a fűzfői szörf beachen ;). Meglepő módon rajtam kívül csak két szörfös volt. Ragyogó napsütés, élénkülő szél. A víz tajtékos kezdett már lenni. Felvetődött a kérdés: melyik vitorla: 5.4 vagy 4.7. A kisebb mellett döntöttem több okból is: délutánra erősödést mondott, és mivel akkor vettem, ki akartam próbálni. Na ebből nem lett hiány...

 

Elkezdtem riggelni, mindkét csaj tök izgatott volt: Nike azért, mert ismét szörfcuccot látott, és kapcsolatba kerülhetett vele, Jasmin pedig azért, mert még nem látott ilyet. Segítettek a vitorlát összeállítani, mert nem volt egyszerű. Nehéz volt az árbócot beletolni és a bumnál meghúzni a kötelet. Előzőleg a hosszabítómban lévő kötél le lett rövidítve, mert kezdett egy helyen szakadni, ezért az is nehézségeket okozott, hogy letépjem a vitorlát. Nike folyamatosan dokumentált a fényképezőgépével, amiből a mai napig nem kaptam képeket... Tehát beöltöztem, ahogy kell, és akkor neki vágtam. A csajok a partról figyeltek. Azért szeretem a fűzfői öblöt, mert az ÉNY-i szél oldalról fúj be, és át lehet szelni az egészet kilómétereken keresztül. Először totál béna voltam, folyton leestem, mert a part közelében nem fújt be a szél. És kitapasztaltam, hogy a bumot nem tettem elég magasra, így állítanom kellett a cuccon. Miután minden klappolt, elindultam. Trapéz beakaszt és lehet tapasztalni a nagyobb szélben a kisvitorlát. Mivel folyamatosan nem tudok siklani, ezért azt kezdtem el gyakorolni, hogy milyen amikor megsiklik a szörf, milyen a viselkedése a deszkának, a vitorla mire hogy reagál. Hát nem mondom, hogy nem voltak nagy pereceléseim. Próbáltam figyelni a pöffökre, de volt, hogy úgy elkapott, hogy nem bírtam tartani a vitorlát. Ekkor következtek be azok a nagy esések, amikor beakasztott trapézzal beránt a vízbe, és mintha betonba vágódnék, megállít a vízfelszín. Durva, de ez ezzel jár. Az egyik ilyen esés előtt volt egy pillanat, amikor úgy tűnt, megfogtam, aztán éreztem, nem fogom tudni megtartani, és hangosan kimondtam magamnak: ebből perec lesz! És bumm. Becsapódtam. Majd felbukkantam a 8 fokos vízből, mely szépen csorgott be a ruhába végig a hátamon, és hangosan nevettem saját magamon. Nem féltem az esésektől, mert csak így lehet fejlődni, így lehet tanulni.

A szél nagyon erősen fújt, kezdett sok lenni a 4.7, én pedig egy, másfél óra után már kezdtem kifáradni. Kimenetel előtt úgy döntöttem, megyek még egy rövidet. Nem kellett volna. A szél túl sok volt már nekem. Elejtettem a vitrolát, és nem tudtam kihúzni a vízből. Mindenem remegett, elfogytam. Odajött az egyik szörfös, akit mint utólag megtudtam a barátnőim rám állítottak, hogy figyeljen rám. Megkérdezte, hogy minden rendben van-e. Ekkor az öböl másik felén voltam. Mondtam, minden oké, és ekkor még sikerült kihúznom a vitrolát. El is indultam, és eljutottam nagyjából 2/3 távig, amikor ismét beejtettem. Itt fogytam el végleg. Próbálkoztam, de olyannyira kifárasztottam magam, hogy a vitorlát már megmozdítani sem bírtam. Odajött megint a srác, és mondtam, hogy nem tudok kimenni. Próbált instrukciókat adni, hogy csináljam, de nem ment. Kicsit távolabb voltak kis vitorlások motorcsónakos kísérettel, azt mondta odamegy.

- Ne aggódj, minden rendben lesz - mondta.

- Úgy nézek ki, mint aki aggódik? - kérdeztem a deszkán ücsörögve.

- Pihenj, ne próbálkozz, még jobban elfáradsz, jövök vissza.

Én üldögéltem a citromsárga tankeremen, és néztem, hova megy. Nem féltem egy cseppet sem. Amíg világos van, és látok magamon kívül bármilyen járművön a vízen élő emberi lényt, addig baj nem lehet. Csak kezdtem egyre jobban fázni, és a nap is elment. A csónak egyre távolodott, láttam, hogy nem éri utol. Visszajött, és mondta, hogy nem sikerült. Törtük a fejünket, hogy juthatnék ki. Javasoltam próbáljon meg kivontatni. És azt is javasoltam, hogy az én cuccommal próbálja, és meg ráfekszem az övére, az én deszkám nagyobb, azon biztonságosabban tud állni. Áthasaltam a deszkája orrán, a lábamat beakasztottam a vitorlájába, belekapaszkodtam a deszkám papucsába, és elindultunk. Szépen lassan haladtunk, és aztán kicsúszott a kezem. Úgy át voltam már fagyva, hogy fogni alig bírtam vele. Kitaláltuk, hogy átfűzzük a trapézomat a papucson, így kisebb erővel kell kapaszkodnom. Ez bevált. Miután ismét irányba álltunk, elundultunk. Az irány mindegy volt, csak a part felé. Közben folyamatosan kommunikált velem, beszéltetett, hogy ne a hideg vízre figyeljek. Kiértünk. A nádas velünk szemben figyelt. A strand és a szörfkijárat kicsit arréb volt, ezért kitalálta, hogy a nádas mellett a vízben menjünk vissza a strandra, mert itt elég nehéz kijutni és a cuccot is valahogy vissza kell juttatni. A cuccot magam után vonszolva nádcsonkokon  át sajnos keletkezett pár sérülés az új vitorlámon. De ott akkor nem érdekelt, csak kijussak a vízből. Aztán nem tudtunk átjutni a strandra, mert a víz bemélyült, úszva meg elég nehéz lett volna, és nem is lettem volna rá képes. Így találtunk egy kis csapást a nádason át, ami a sínekhez vitt ki, a sín túloldalán pedig házak voltak. Pont ahol kijöttünk voltak a kertben és kértük, engedjék meg, hogy a kerten át átjussunk az utcára a cuccal. Onnan elgyalogolok a kocsihoz és azzal visszajövök a cuccért. Olyan rendesek voltak, hogy addig a kertben hagyhattam a felszerelésemet. Úgy néztem ki, mint egy búvár, csak a békatalpak hiányoztak a lábamról. Az emberek furán néztek, hogy mit sétálok én a betonon szörfruhában.

A csajok halálra aggódták magukat, totál ki voltak akadva a tehetetlenségtől. Már el akartak kötni egy vízibiciklit a partról, hogy bejöjjenek értem. Csak azt látták, hogy nincs fent a vitorla, és nem haladok. Bent vagyok a tó közepén. Elmentünk a cuccért, leszereltem, majd visszamentünk a szörfbeachre. Megköszöntem a bátor hősnek, hogy kimentett. Bár volt olyan felvetése is, hogy lehet bent kell hagynom a vitorlát, ez annyira nem tetszett, de végül nagyon jól megoldotta a dolgott: felelőtlenül hideg vízben szörföző rutintalan csaj megmentéséből jelesre vizsgázott :)

Kicsit még üldögéltünk a stégen, majd átautóztunk Balatonvilágosra. Úgyis útba esett hazafelé, így megmutattam a csajoknak a kedvenc partszakaszomat. De most nem volt olyan békés, mint nyáron. Nagy hullámok nyaldosták a partot, ijesztő volt. Ekkor realizáltam, hogy ekkora szélben vesztem majdnem bent. A csajszik azon kezdtek el agyalni, milyen cuccot vigyek magammal be szörfözni, ha baj van, jelezni tudjak. Mondtam, hogy kellett volna az a síp!!! ;) Eddig mondjuk sosem kerültem még bajba, de ez most engem is megrémített kicsit. Az eset után, ahogy teltek a napok, nem is kicsit. Eléggé beparáztam, így gyorsan vissza kellett valamikor állnom a deszkára...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr621910407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása