Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

A szombati viharszörfözés után izgatottan vártam a vasárnap délutánra beígért hasonló frontot. 14 órára ugyan nem olyan intenzitású, de használható szelet prognosztizált a met.hu. Délelőtt lementünk Fenyvesre, hogy ott élvezzük a frontszél nyújtotta örömöket. Érkezéskor gyenge szelecske fogadott, egy-két kite-os lézengett a vízen. Azt vártuk, ami előző nap volt: kényelmesen összeszerelünk, és pont elkészülünk, mire jön a szelünk. Nagyjából így is alakult, a szél erőlködve ugyan, de erősödést mutatott. Gyuszival forró dróton értekeztünk, az erősödő szél hallatán nem bírt magával, és autóba szállt, hogy csatlakozzon. Aggodalommal töltött el a vízállás, és sajnos be is jöttek a félelmek. Bementem 96 literrel, mert hullámok nem voltak, így elviselhető és indokolt is volt a nagy deszka. Nagyjából 10 méterke állt rendelkezésre kb. félúton a part és a homokpad között, hogy ne érjen le a szkeg. A parthoz közel és a bent a homokpad felé is über parás volt. A nagyobb gondot az okozta, hogy nem lehetett tudni, épp hol húzódik az a 10 méter. Párszor sikeresen karcoltam a talajt, amitől belém állt a félsz, és nem is mertem nagyon siklani, mert ha tempóval akadok le, akkor abból nagy slajder lett volna. Egy kör után inkább kimentem a kis deszkáért. Abban jelentősebben kisebb a szkeg, és jelen szituációban ez nem csak balesetvédelmi szempontból, hanem pszichésen is fontos tényező volt számomra. Nem nyomasztott (annyira) a leakadás veszélyének a tudata. Azzal már nyugodtabban mertem menni. Egy bő fél óra jutott 80L + 4.7-el, nem volt az évtized szörfözése, csak ilyen éppen siklós menet. Nagy bánatunkra a vízben kapott el minket az eső. Na nem azért voltunk bánatosak, mert a vízben ért minket, hanem mert elkezdett esni, és azzal a lendülettel elzárták a szélcsapot is. Bár mondjuk nem volt kellemes bőrig ázni sem, mivel szörfözés közben nem lett vizes a hajam, nem estem egyet sem, így viszont csumára eláztam. És ráadásul gyalogolhattam a vízben a kiindulási helyre, úgy elállt a szél egyik pillanatról a másikra. Fedél alá húzódva vártuk a zuhé végét, közben már előtte befutott Gyuszi is, így hárman álldogáltunk a csodára várva. Az esőfelhők elvonultak és vártunk. Vártuk, hogy visszajön-e a szél, vagy elfelejthetjük a szörfözést mára. Kezdett valami légmozgás megélénkülni. Felcsillant a remény! Egy fél óra kellett neki, mire ismét visszatalált hozzánk. Igaz, az előzőhöz képest kisebb energiával, így a 80literre rá kellett tennem az 5.5-et. Ezzel a konstrukcióval is kb. fél óra örömködés jutott. De legalább a nap kiragyogott a felhők mögül. A kiszörföztem magam érzéstől fényévekre voltam, de elmondhatom, hogy ismét voltam vízen. A nyári időszakban minden vízen töltött pillanat ajándék, és minden szél jó valamire – kivéve ha nem… :P. Arra a sajnálatos következtetésre jutottam, hogy ez a fenyvesi vízállás nagyon nem kóser így, így attól tartok idénre elfelejthetjük ezt a spotot, ha a biztonságot tartjuk szem előtt. Már pedig utálok akármin is parázni, ezért sajnos ez van… Vizet a Balatonbaaaaaaa!!!!!!

Címkék: balaton balcsi fenyves

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr874670193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása