Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

A hétvégén 3 nap is abban a szerencsében részesültünk így nyár közepén, hogy a szél istene megtisztelt bennünket. Szombatra a guru és a finder karcsún ugyan, de valamit jelzett, amihez hozzánézve a met.hu óránkénti széltérkép előrejelzését viharvadászat lett kilátásban. Délután kényelmesen ledöcögtünk Fűzfőre, mert már nagyon vágytam a helyi lokálokkal egy nosztalgiaszörfözésre, tulajdonképpen itt nőttem fel szörfözés szempontból. 5 óra körül érkeztünk, rögtön kajával kezdtük, mert dél már messze volt, majd komótosan összeraktuk a kisvitorláinkat. Kellemes délies szél fújdogált, melyben néhány tanuló lézengett a vízen pár kite-ossal kiegészülve. Mire mindennel elkészültünk, elcsendesedett a táj. Vihar előtti csend. Az ég beborult, egy zivatar szerintem épp elkerülte a Balatont kelet felé. Imádom ezt a néhány percet, amikor nem rezzen egy falevél sem, és előrevetül a hamarosan bekövetkező dzsihád árnyéka. A lélegzet bennragad a mellkasban, és a következő pillanatban betör a vihar szele. Ilyenkor szeretek várni pár percet, amíg kiderül, mire is fúj pontosan. A pár perc után nem tűnt túl brutálisnak, sőt, némiképp csalódást is okozott. Így nem is a magam részére összeállított szettel mentem be, hanem Endru cuccosával, mely 4.7-es vitorlát takart. A szélsávot elérve, és a szél erejét megérezve fejvesztve menekültem ki a saját, kisebb összeállításomért. A partról nem látszott, mennyire fújt. A víz épp csak tarajosodott, miközben integettem Endrunak, jöjjön, hozza a cuccomat, a sajátjával meg induljon befelé. Rázta a fejét nagyon, hogy nem elég, meg kevés, de mivel kénytelen volt behozni az én szettemet, beküldtem, hogy nézze csak meg, csalóka. Az első méter után elsiklott a messzeségbe, minden probléma és erőlködés nélkül. Én ugyanezt tettem a 3.8+80literes kompozíciómmal. Nem hogy elég, hanem még sok is volt. Fűzfőn sávosan fúj a szél. Indulásnál az első sáv a pont jó, de az is hirtelen kapja el az embert a nulla bevergődés után, így résen kell lenni, hogy ne a vízben végezze a szörfös. Régen itt potyogtam mindig egyet. Most talán egyet ha estem itt, Fuerte felkészített a pöffök kezelésére rendesen. Aztán az ezután következő sáv a buta brutál, amikor ide értem már papucsban állva siklottam, de ennél a résznél, ami mondjuk a táv negyedét öleli fel, többet volt a deszka a levegőben, mint a vízen, folyamatosan kikacsázott alólam. Az egyik szörfös, csak bikarodeónak nevezte a menetet. Találó, nyúltam ;). Itt kapaszkodtam rendesen, és volt, hogy teljesen kiengedett vitorlával az életemért küzdöttem. A következő nyugisabb rész a második negyed, ahol olyan szél volt, ami kicst volt csak sok, de ezután a komplett táv második fele még überebb volt. Oda csak az első körömben mentem el, mert ahogy egyre jobban jött meg a szél, és mindenki jött ki a kisebb vitorlákért, bővel elég volt a táv feléig is elmenni majd onnan visszajönni. Terveim közt szerepelt, hogy gyakorlok jibe-olni, de úgy sz@rtam, hogy inkább csak túlélésre játszottam. Nem próbáltam meg, tartottam a nagy esésektől. Meg attól is paráztam, hogy nem megy majd a wasser ennyire túlvitorlázva. Egy pillanatig átfutott az agyamon, hogy felrántom a 3.2-t, és kajakra tudtam is volna menni vele, csak kedvem nem volt szerelni. Főleg, mert nem lehetett tudni, meddig tart ki a tombolás. Ha épp pihentem a derékig érő vízben, és hasonlóan tett néhány sporttárs, csak néztük a többieket, miket röpködnek. Mindenki harcolt, és levegőért kapkodva szállt le a deszkáról. Komoly az az érzés, amikor azért küszködsz, hogy a vízen tartsd a deszkát. Másfél óra alatt teljesen lemerültek az elemeim, egy oda-vissza kör megtétele komoly kihívást jelentett. Én kb. fél 8kor jöttem ki, a nagy többség is kb. ekkor kezdte abbahagyni a csúszást. 8 után a szél is elkezdett nyugovóra térni, és szép lassan gyengült. Az esőt megúsztuk, nem kellett esőben szétszerelni, azt nagyon utálom. Mindenki elégedetten nyugtázta az estét.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr644663575

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása