Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Akkor most, ahogy ígértem, visszatekintve az időben, elmesélem, milyen volt pénteken Fertőrákoson. Rabszolga láncaimat délben ledobva, adrenalintól túlfűtötten gangoltam haza, hogy átszállva a bepakolt szörfös túrajáratba becélozzuk a bűntény helyszínét. Fél háromkor értünk oda, azt hittük, már tele lesz a víz, és tombolni fog a 12-14 csomós szél. De valahol számítottam arra, ami fogadott minket. Déli szélnél le kell venni belőle kb. három bft-ot, és akkor kapjuk a valós képet. Erősen hezitáltam, mit szereljek. A kiírásnak megfelelően 4.7-et raktam volna, de a vizet elnézve nagyobbra volt szükségem. Endru döntött, hetest rakott, így én is az 5.4 mellett tettem le a voksomat. Ugyan szívesebben mentem volna a négyessel, mert múltkor akkorákat hasítottam vele. Tökéletes kombinációt alkotnak Pinguinnel. Ennyire komfortosnak még nem éreztem egy cuccot sem. De most be kellett érnem a nagyvitorlámmal. Endrut előre küldtem, hogy menjen be tesztelni, aztán amikor láttam, hogy elvan a hetessel, én is utána iramodtam. A víz forró volt. Boardshortot és lycra-t viseltem, idén nem adatott meg, hogy neoprén nélkül szörfözzek. Mivel még elég időt töltök vízben is, ezért neoprén védelemre is szükségem volt. Kivéve most. Ez nem az az alkalom volt! A puszta bőrömön érezve a víz melegségének simogatását, tudtam, hogy a forró déli szélben száguldva vágyni fogok a víz hűsítésére, már amennyire ez a hőmérséklet hűsítőleg hat. Besétáltam a vízben a szélsávig, hogy legyen kellő szél az induláshoz. Wasseroltam, és már repesztettem is. Valami furcsa volt. Először nem tudtam, mi, de aztán rájöttem. A 96 literes deszkámon még nem volt soha rajta az ötös vitorlám. Szokatlan volt ez a kombináció. Az első ride után majd’ leszakadt a kezem, pedig nem szokott ilyen problémám lenni. Aztán el kezdtem gondolkodni, milyen beállítás nem stimmel vajon. Először is nem raktam annyira előre a gyököt, mint szoktam. Aztán alacsonyabban volt a bum is a megszokotthoz képest. Valamint a trapézkötél beállításai sem lehettek megfelelőek. Ez a három eltérés okozhat ilyen kényelmetlen beállítást. A bumot nem tudom egymagam feljebb állítani, meg én nem szeretem a vízben állítgatni a cuccot, így Endrut sem kértem meg, hogy küzdjön meg vele, mert elég nehéz volt lenyomni a bum csatját. A gyököt sem akartam molyolni a vízben, így csak a trapézkötélen tudtam módosítani. De az nem oldotta meg teljesen a problémát. Régen nem gondoltam volna, hogy ilyen apró beállítgatások ennyit számítanak. De sajnos minden centiméter mérvadó. A trapézkötél állítgatásait teszteltem minden kör végén. Csak úgy érzésre, ahogy épp gondoltam. Mire rájöttem, hogy hogy lenne jó, addigra kb. el is szörföztem az időt. Annyira idegesített, hogy nem jók a beállításaim, hogy nem is tudtam igazán élvezni az egészet, pedig a szél elég volt, folyamatosan tudtam menni oda meg vissza. Kb. két órát csusszanhattunk. A wasserstartot ismét volt elég lehetőségem gyakorolni. Azt hiszem, már egész jól megy. Nyilván ez is olyan, hogy egyik irányba megint csak jobban érzem, mint a másikra.  De érdekes, hogy az mindig változik, hogy épp merre megy jobban. Nem sikerült még rájönnöm, mitől függ az, hogy egyszer befele, egyszer kifele érzem a dolgot. Érdekes az is, hogy a papucsolás és siklás is hol egyik, hol másik irányba megy. Mindkét irányba okézs vagyok, csak mindig érzem, hogy épp melyik a domináns oldalam. Ilyen szempontból elveszett az, hogy az „ügyesebbik oldalam”. Már nem tudom melyik az. Na jó, ha nagyon megerőltetem a kis agyacskámat, fel tudom idézni, hogy adott helyen adott irányba szörfözve melyik volt az. De már nem tulajdonítok neki jelentőséget. Bízom magamban, hogy mindegyik irányba meg tudom oldani a helyzeteket. Tény, hogy amikor nagy ritkán egyedül megyek szörfözni Endru nélkül, akkor jobban bennem van a félsz. Nagy nyugalmat ad, hogy ott van, és segít, ha valami nem megy, és nem kell attól félnem, hogy eltűnök két napra a nádasba, mint az a sporttárs, aki Fertőn járt így. Mondjuk a Fertőből kijövök simán, akárhol ér a baj. Lehet, hogy kicsit sokáig tart, de kijönnék, úgy érzem. Összességében nagyokat ride-oltam, de nem volt kényelmes, nem egy beledőlök és élvezem tour volt. A szél elég volt ahhoz, hogy folyamatosan siklásban maradjak. Bent a nádasnál néhányszor már elkövettem azt a hibát, hogy túl közel megyek, ami azért gáz, mert ott vannak szélmentes sávok, vagy nem fúj be folyamatosan a szél, és megnehezítem a saját dolgomat azzal, hogy nincs elég szellő, hogy kiemeljen, és el tudjak indulni. A forduló még nem megy, és egyelőre nem is próbálkozom vele, követem a klasszikus szörfös „hibákat”, élvezem a siklást, és jó száguldani fel-le. Nem érdekel, hogy nem tudok megfordulni, meg tudom már oldani wasserral, úgyhogy csak tolom neki. Majd megtanulom a fordulót, ha már unom a siklást, vagy új kihívást keresek, de attól nem félek, hogy mostanában lesz. :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr773209370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása