Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Június 6-át írunk, csak hogy nehogy azt higgye bárki is, hogy a pünkösdi hétvégénél tartunk már. Kicsit el vagyok maradva a beszámolással, de igyekszem behozni magam.

Az előző napi vasárnapi lájtos szörfözés után nem éreztem magam kielégítve. Csábítgatott a hétfői ígéretes széljárás. Nem is bírtam nagyon magammal. Csak attól tartottam, hogy ha csak délután megyek le, akkor el fog állni a szél, ahogy anno Velencén is jártam már néhányszor így. Mivel amúgy is be voltam feszülve, 3kor felálltam a munkahelyemről, és mivel az autómból nem pakoltam ki a szörfcuccomat egy esetleges ilyen forgatókönyv kilátásba helyezése végett, leléptem. Szörfözni ugyan nem volt kedvem, de elindultam a Fertőre. Ismeritek az érzést, amikor nem bírsz megmaradni a fenekeden, és menned kell, mindegy, hogy hova, csak menni. Na, nálam ez havonta előjön, női mivoltom miatt…  Irigylem is a pasikat azért, hogy pasik! A forgalom botrány volt. Csorna annyira be van dugulva, hogy 2 óra alatt tettem meg az egy és negyed órás utat. Ötre értem csak le. De a szél fújt. Szörfösök nagyokat ride-oltak a vízen, nekiálltam gyorsan összeszerelni, hogy nehogy lecsússzak a szélről. Még hezitáltam is, hogy nem lesz-e sok az 5.4, úgy tépte a fákat, de jól letéptem, és amellett döntöttem. Az első kör klassz volt. Siklottam a nádig. De kb. ennyi volt, legalábbis ekkor így tűnt. Elkezdett elállni, és abból ítélve, hogy a többiek kezdtek kiszállingózni a partra, nem sok jót remélhettem. De nem adtam fel. Bent maradtam, és cammogtam fel-le. Érdekes dolog ez a távolság. Tavaly olyan ijesztően messzinek tűnt a nádasig besuhanni, és onnan kievickélni, ha netán valami történne. Például amikor a trapézkötél úgy feltekeredik a szkegre, hogy az csak véletlenül jöhetett létre, mert kész akarva nem tudtam volna így ráhúzni, de a cucc önálló életre kelve egyszer eljátszotta ezt velem, és még a deszka is a hasára fordult. Ott kiscsikó koromban kissé kétségbe estem, és nem ismertem még senkit, így segítséget sem akartam kérni, végül valahogy leszenvedtem róla. De ez még a régi sárga tankkal történt. Időközben mintha közelebb jött volna a nádas, olyan hamar odaérek, hogy már jöhetek is vissza. Aztán simán elképzelhető az is, hogy a növényzet is terebélyesedik a part irányába, meg én is gyorsabb vagyok egy inciripincurit, lévén, hogy anno nem tudtam siklani, most meg tudok! :) Néhány kör himbálózás után egyedül maradtam a vízen. Mindenki kiment, és lassan a partról is eltűntek a szörfösök. És ekkor, mintha csak az ég meghallgatta volna kérésemet, hogy „csak egy siklást, csak egyet kérek”, visszafújt némileg a szél. Pont annyira elég volt, hogy határeset siklásba tudtam tartani a cuccot. Boldog voltam! A nap sem sütött olyan erősen, lemenőbe kezdett váltani, és én egyedül ride-oltam a vízen.  És annak ellenére, hogy egyedül voltam, egy csepp félelem sem volt bennem, sőt, jól esett a magány. Oldal irányú elnyúlt hullámok nyaldosták a lábfejemet. Két részletben tudtam lesiklani a távot, féltávnál nem volt elég az erő, hogy át tudjam siklani a lukat. Befele a második felén erősebb volt a pöffsáv. Új kapcsolatba kerültem a deszkámmal. Valami újra éreztem rá. Sokkal magabiztosabban kezelem a dolgokat, nem esek, meg tudom fogni az esetleges elrántásokat. Próbálgattam mindenfélét. A papucsban siklás közben egyre jobban biztonságban érzem magam, és kezdem tudni irányítani és teljesen uralni a deszkát. Múltkor említette Endru, hogy milyen jó, amikor nézi már a hullámokat, és felsiklik egyikre, majd le, fel-le, fel-le. Elkezdtem játszadozni. Bedöntve előre a vitorlát megengedtem kicsit neki, majd vissza, és irányt változtatva fel- és lecsusszantam az erre tökéletesen alkalmas hullámokon. Tök állat volt! Baromira jól szórakoztam. Döntögettem a vitorlát előre-hátra, és cikkcakkban suhantam a hullámaimon. Teljesen új élménnyel gazdagodtam. Olyan öröm töltött el, amit már régen éreztem szörfözéstől. Sajnos örök elégedetlen vagyok, és amint elérek valamit, mér nem elég az, és új cél kell. A papucsolás már megy, pár alkalom alatt nagyot fejlődtem, igazából őszintén megmondom, hogy nem szörföztem annyit, ami ezt indokolná. De ezért fektettem be egy jobb deszkába, hogy az is segítse a fejlődésemet. Azt éreztem, ha nem ezzel a nagy és lassú uszállyal lettem volna, még jobban ki tudtam volna használni ezt a határeset szelet. De a „hullámlovaglástól” most teljes elégedettséggel távoztam a vízből, amikor ismét legyengült. Összességében két órát voltam vízen, abból kb. egy órát tudtam siklani . Érdemes volt bent maradni, és várni. Elfelejtettem, milyen búval bélelt és enervált lelkiállapotban indultam el. Kicserélődtem, boldogan és nyugodtan vezettem haza. És már vártam a hétvégét, mert ígéretesnek tűnt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr532983933

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása