Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Most, hogy kaptam egy kis lelkesítő visszajelzést, újult erővel folytatom a beszámolósdit. :D Tehát átszeltük komppal a tengert, 4 órás út után érkeztünk meg Paros szigetére.  (Visszafele 6 óra az út a széljárás miatt.) A fedélzet a kompon nagyon zsúfolt, a szemfülesek elfoglalják a székeket, de állóhelyekben is eléggé hering szindróma van. Kis keresgélés után találtunk egy eldugott kis folyosót a hajóban, ahol végigaludtuk az utat, lévén, hogy hajnali 5kor keltünk, hogy időben elérjük a kompot. Leszállásnál akad néhány apartman kínáló, szóval már a kikötőben is ki lehet fogni szállást, ráadásul a sziget másik oldaláról is átjönnek. Átautózva a szigeten a keleti oldalra, nekiálltunk szállást keresni. Ahogy már írtam, nagy szerencsénk volt, és egy kedves tengerparti apartmanházba fészkeltük be magunkat valahol Marpissa és Piso Livadi környékén. Volt a közelben szupermarket, mini belvárosi hangulat pár bazárral és étteremmel, és 200m-re a háztól tenger, a reggeli frissítő úszásra egy zsenge futás után hegynek felfelé.  Persze nem minden reggel, csak amikor kedvem tartotta. Ha a hegyen átmentem volna, Molosba jutottam volna, ahol ott van a Molosi öböl, ami számomra volt alkalmas a tanulásra. Oldalszél, hullámok nélkül. Csak pihenni és látványosságnak is ajánlom, szép kis rész. Bár nincs a szigetnek olyan partszakasza, amire ezt ne tudnám elmondani. Mindegyik beachbe szerelmes voltam. Jelenlegi fejemmel az 5.4-el mentem volna, de akkor még csak a 4.5-et riggeltem fel és próbálkoztam a trapézolással. Siklásról még szó nem volt. Délnek indulva két egymáshoz közeli spotot találunk: New golden beach és Golden beach. Ha jól emlékszem a New golden inkább a szörfös beach, a Golden meg inkább strandolós, de a szél mindkettőn brutálisan fúj. New golden-en oldalról fújt a szél és lehetett repeszteni be-ki, a parttól pár száz méterre fehér tarajos hullámok között lehet siklani akár át egészen a szemben lévő Naxos szigetére. De part közelben nem hullámzik. A golden beachen elfújó szél érvényesül a part fekvését nézve, így parttal párhuzamosan lehet rongyolni, itt tökéletesen sima víz van egy ideig. A New goldenen szörf tároló is van, vagy kölcsönző, ezt nem sikerült kideríteni, mert saját cucc lévén nem voltam rászorulva.  De nekem ez a part jobban tetszett, kevesebb bosszankodó „átlagember”,  sok szörfös. A parton ugyan topzódnak a cuccok egymás hegyén-hátán, de a vízen nincs akkora tömeg, mint amit hallottam Lefkadáról. Sőt, ahogy én láttam szerintem szellős, kényelmes a téma. Mivel addig megy be a rider, ameddig akar, nem nagyon akadályozza senki.  Szabad napellenzők és napágyak voltak, egyszer sem jött oda senki, hogy pénzt szedne a használatáért. A partra kis út vezet le, mert az autóút kicsit magasabban fekszik. Az út mellett a sövényen belül füves területen lehet riggelni, majd levinni a cuccot a homokos partra, fent nem fúj annyira, kicsit védett a füves terület, így könnyen össze lehet állítani a cuccot. Ez jól jött, amikor az ember kezdő, és még hadilábon áll az összeszereléssel, főleg, amikor homok megy az árbocba, és aztán nem lehet, vagy csak nagyon nehezen szétszedni. Persze velem ilyen nem fordult elő, csak elbeszélő történetből tudom, ez milyen utálatos dolog lehet. A part homokos mindkét beachen, finom, arany homok .

A többi felfedezett spotról folyt. köv.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spinout 2010.12.31. 17:37:01

Ez is nagyon szuper és hasznos!
Esetleg láttál valahol olyat ahol van pályaszállás:)? (a parton van az apatman és van szörftárolója)