Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Office vs Surf

2010.09.15. 20:00

szerző: Szörfkirálylány

Tudom, már régen publikáltam. Pedig lenne mit. Jó, nem olyan extra, mert nem volt egyik sem egy kiadós szörfözés, de azért megosztom a publikummal. A szétszörfözős hétvége után már a nyakunkon is volt az újabb front. Keddre és szerdára írta a Big Day-t. Persze beindult az agyam, hogyan lehetne megoldani szabadság kivétele nélkül, hogy részesüljek 1-2 órás csúszkálásban. Több tényező korlátozta a mozgásteremet. Először is, vérbeli szörföshöz híven, minden pénzemet szörfözésbe, és az épp csúszásra alkalmas tóhoz való eljutás érdekében benzinbe ölöm. Ezért hó vége révén anyagi határaimat súroltam. Magyarul: totál le voltam égve, és fizetésig kb. két zsemlére elegendő pénzem volt. A másik terrorizáló tényező az időgazdálkodás volt a cégnél. Hó utolsó napja révén nem tudtam az égből leakasztani hirtelen plusz órákat, amiket lecsúsztathatok, hogy kettőkor lelépjek ride-olni. Mindezen tényezők  - valamint az eső, drasztikus lehűlés – következtében arra a szomorú elhatározásra jutottam, hogy a keddet kihagyom. Ám új nappal, új hónap kezdetével, új álmok ébredtek bennem :). Szerda. Ismét fúj, de hideg van. Bár már nem esik. Egész nap tipródtam az irodában. Lévén, hogy a mi épületünket felújították, egy kollégámnál kaptam menedéket, aki ismerte szenvedélyem mélységes bugyrait. Percenként változott a véleményem, hogy menjek vagy ne. Képes voltam meggyőzni mindkét álláspontról újabb és újabb érvekkel magamat. Az eszmefuttatásaimat természetesen hangosan prezentáltam, így délre az amúgy türelmes kolléga már a plafonon volt a hezitálásomtól. Aztán magamra hagyott vergődő gondolataimmal, elpártolt egy megbeszélésre (vagy csak nem bírta tovább). Mire visszatért, megszületett a végső elhatározás, és már vettem is a kabátomat. Felkészült szörfösként eleve cuccal felpakolva mentem dolgozni, így csak leszambáztam a garázsba, és már indultam is a Luppára. És hogy mi volt a mindent eldöntő érv? ;) EGYSZER ÉLÜNK! Nem ijedhetek meg egy kis esőtől vagy hidegtől. Ezért van a világon hosszú ruha, cipő és csuklya. Mivel pénzem továbbra sem termett csodafán, azt a szánalmas döntést hoztam meg, hogy bár Luppán baromi pöffös a szél, még az is jobb, mint nem szörfözni. Igyekeztem a hasznos oldalát nézni: gyakorlom a pöffkezelést. Biztonságot adott ehhez, hogy nem egy Balaton méretű tóról beszélünk, így nem kellett tartanom az elsodródástól, vagy ha mégis, lazán visszasétálhatok a parton. A Lehel tértől pillanatok alatt kint termettem a tónál. Rengeteg autó volt, bár még csak fél négy körül járt, és fújt rendesen – legalábbis úgy tűnt – sokan már elmenőben voltak. Felmértem a vitorlák méretét, leinfóztam pár embert, és úgy döntöttem, elég lesz a kisvityóm. Gondolom már minden kedves és lelkes olvasóm kívülről fújja a méreteimet… Pontosabban a vitorlaméretemet ;) A leinfózott delikvensek közül az egyik srác odaszólt:

-          Téged ismerlek Fűzfőről!

Mondom, lehetséges, szoktam oda járni. Hát ő nem volt nekem ismerős. Volt vele egy csajszi is, szörfös, akivel pár perccel később a parton futottam össze. Ahogy csevegtünk, kezdett derengeni, de szánalmasan bevallom, hogy a szörfruhájáról ismertem fel, nem pedig az arcáról. Az arc és a névmemóriám pocsék. Mint villám hasított belém, törtek fel az emlékek, és tisztán láttam. Még a nyár derekán ismertük meg egymást Fűzfőn. Szerencsémre ő sem ismert meg ruhában, mármint nem látott meztelenül, csak utcai ruhában nem ismert fel, mert azt mondta, szörfruhában tudna csak beazonosítani. A kölcsönös „felismerésnek” örülve elcsevegtünk a nap széljárásáról. Ő a nagyvitorlámat javasolta, ő 5.3-al volt bent, de túl erőteljes pöffök fújtak be, így maradtam a kicsinél. Segítséget kértem lejutni azon az utálatos lejtőn. Egy öreg, rutinos róka készségesen állt rendelkezésemre. Szörföztem. Botrányosan pocsék volt, nem kell mondanom. Kevés volt a cucc, meg-megsiklottam, de mire eljutottam oda, hogy papucsba álljak, a tó elfogyott alólam. Aztán természetesen fokozatosan gyengült a szél, míg nem olyannyira elfogyott, hogy már a szélrohamok is kevésnek bizonyultak a megsikláshoz. Pöffvadászat volt a gáz formájában.

Amíg volt elég szél, tudtam gyakorolni a biztonságosabb vitorlakezelést. Arra mindenképpen jó volt, hogy a pöffökre jobban figyeltem, és talán hozzájárul ez a tapasztalat ahhoz, hogy next time Fűzfőn a pöffparádéban jobban boldogulok, és nem esek annyit, és nem verem ripityára a deszkámat, és nem nyomok annyi slajdert. Bár az új deszkám megvásárlását követően jelentősen csökkent a nyomott slajderek száma. Kb .egy órát tudtam menni, amikor elegem lett, mert már semmire nem volt elég a szél, és kimentem. Ismét jött a szenvedés a hegyoldalon való feljutással, így megkértem azt a szerencsétlen kiszemelt áldozatot, aki épp kémlelte a szélhelyzetet. Láttam, hogy annyira nem fekszik neki a hordár szerep, de ezután bájos csevejbe elegyedtünk, miközben szereltem szét. Rácsodálkozott, hogy csak így egyedül vagyok lány létemre. Nem is értem, miért, hisz ha jól emlékszem nagyjából 1920-as évek óta emancipálódtunk, és egyenjogúsodtunk férfi társainkkal. Diszkréten elmagyaráztam neki azt, amit egy korábbi bejegyzésemben írtam, hogy csak addig vagyok egyedül, amíg eljutok a szörfözésre alkalmas spotra. Ott már várnak a sorstársak, akikről semmit nem tudok a nevükön, a cuccuk összetételén és szörftudásukon kívül. De kell ennél több? A vízre mindenki ugyanazzal a céllal száll: hogy csússzon egy akkorát, ami 100 orgival felér! És ennyi bőven elég! :D

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr72298853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása