Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Péntek! Végre! Verőfényes napsütés, magabiztos délnyugati szél. Eredetileg nem terveztem, hogy már pénteken lezúzunk Balcsira. Szombat reggeli korai kelés volt betervezve. De egy lent nyomuló szörfös telefonja kizökkentette a plant. A szél jó! Bár a délnyugati elég hektikus egy fajta, tavasszal négy óra után nem sok minden marad belőle, de azt a megnyugtató információt kaptam, hogy ez már a nyári délnyugati J. Ez fúj kora este is. Munkából kettőkor tipli, cucc összepakol, a városból való hatékonyan kijutás után ötre ott álltam menetkészen összeszerelve. Zamárdi volt az úti cél több okból is: 1. délnyugatiban déli partra megyek, Fűzfőre soha többet, mert azok a hullámok kikészítettek: irreálisan nagyok a szél erejéhez képest; 2. az adott partszakaszon nem szörföztem még, 3. a szállás is ott volt. Elnézve a helyzetet nem fűztem sok reményt az ügyhöz. És be kell vallanom, hogy pozitívan csalódtam. Nem gondoltam volna, hogy akár egy rövid kis időre is, fogok tudni siklani. Felcsaptam pöff-vadásznak. Laikus olvasó barátaim kedvéért elmondanám, ez annyit tesz, hogy mész-mész kényelmesen, de csak lomhán, nem nagy sebességgel. Figyeled a vizet, a környezetet, mikor jön egy pöff, azaz széllökés, amit el tudsz kapni, fel tudsz használni, hogy siklásba hozd a deszkát. Mivel több édes visszajelzést is kaptam régi kedves ismerősöktől, hogy bár nem értenek a szörfözéshez, és azt sem mindig értik, miről beszélek, de elolvassák a kalandjaimat. ezért nekik ajánlok majd egy új bejegyzést, mely amolyan szörf szótár, windsurf alapfogalmi kézikönyv lesz. Onnantól elméletben mindenki tudni fog szörfözni ;) De térjünk vissza a pöffjeimhez. A bent töltött bő egy órában többször sikerült siklásba hoznom a szörfömet, el-elkapva egy-egy meglepően jó pöfföt. De inkább bámészkodó, túraszörfözés volt. Gyönyörködtem a csodás balatoni tájban. Szemben magasodtak Tihany zöldellő lombjai, az apátság, az északi part mentén lassú mozgású vitorlások, és körbevett a gyönyörű, lassú, elnyúlt hullámzású magyar tenger. A nap már nem égetett, a hőmérséklet kellemesen meleg volt. Végre már nem kellett a hosszú ruha, a víz kellően felmelegedett, elég volt a shorty. Tippjeim szerint Tihany felé félútig mentem be, de köztudott, hogy nem tudok jól távolságot saccolni. Bár némi fejlődés mutatkozott az utóbbi időben, de ez akkor is egyéni mérce ;). Egy órás hol siklás, hol evickélés után kezdett gyengülni a szél, így befejezést fújtam. Ismét levontam egy tanulságot: arra az oldalamra, amikor a bal kezem van elől, sokkal bizonytalanabb, mondhatni bénább vagyok, mint a másik oldalamra. Tudom, hogy ezzel mindenki így van. Mikor bemegyek, mindig megfigyelem, hogy épp a bénább vagy az ügyesebb oldalam a befele szörfözős oldal. Ez azért fontos számomra, hogy tisztában legyek, hogy könnyebben vagy nehezebben jutok-e ki. Mert ha már el vagyok fáradva, inkább nem megyek vissza arra a bizonyos „na csak még egy kört”-re, ha a bénább oldalam „esik” kifele, mert nem biztos, hogy képes vagyok kijönni, ha borulok, vagy történik valami, például beerősödik a szél. Megismertem a határaimat, tudom már, mikor kell felfüggeszteni, nem abbahagyni(!) a csúszást. Nagyjából másfél órára vagyok kalibrálva. Persze ez javulhat, ahogy a technikám javul. Mert elkezdtem erősen és kritikusan figyelni a technikára. Már nem bámulok a vitorlába, nézek előre, ahogy a nagykönyvben meg vagyon írva. Figyelem a szelet, a vizet, az utamba tolakodó vitorlásokat. Ha látom, hogy jön egy pöff, fel vagyok rá (többségében) készülve. Látom, hogy milyen hullámokon vágatok át, így nagyjából kiszámítható a deszka viselkedése. Néha még azon kapom magam, hogy nem csak a trapézt használom, hanem a karomat is erőteljesebben, ezért mindig rálazítok a karjaimra, amolyan ellenőrzésképpen. Hogy aztán elérjem azt a következő álmomat, hogy a vízfelszínt simogatom, miközben siklok. Már most is gyönyörű ez az egész, de ennél csak fantasztikusabb lesz!

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr32086644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása