Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Nem is merek már utána számolni, mikor volt az a szörfözés, aminek a beszámolóját épp írom. Jó pár hete. Napsütéses vasárnapi nap volt, amikor is 11 órára 13 csomós szelet prognosztizált a windguru. Nem voltam hajlandó korán kelni, kényelmes ébredés és bepakolás után fél 12-kor a Fertő parton voltunk, kedvenc spotunkon. A szélnek viszont még csak jelét sem láttuk. A víz csendes volt, a nap szépen sütött. Nem voltam épp a legboldogabb ettől a látványtól. Kirámoltunk a kocsiból, és elkezdtünk szerelni. Én 4.7-et rántottam fel először, Endru 7-est. Megkértem, hogy rakja össze az 5.3-at is (kölcsönvitorla, mert a miénk szervizben volt), egyrészt ha nekem kevés lenne a négyes, a nagyobbal mennék, neki pedig akkor kellhet, ha én a négyessel megyek, mert fúj eléggé hozzá. Mire összeszereltünk mindent, megjött a szél is. :) Tökéletes időzítés! A tarajokat elnézve a 4.7-nek elégnek kellett volna lennie, bementem vele, Endru a hetessel vágtatott, de kevésnek bizonyult – mármint nekem. Kimentem az ötösért. Furcsa volt, mert még sosem használtam, meg kellett szoknom. Nem a legújabb modellek közül való volt, így kicsit rángatott a pöffökben, de szerencsére Fertőn nem úgy kell értelmezni a pöfföket, mint Fűzfőn. Fűzfői viszonylatban Fertőn egyenletes a szél… A sávok sem olyan drasztikusak, mint Fűzfőn. Középen kicsit gyengébben fúj, de nincsenek akkora szélsőségek, és egy jó vitorlamérettel át lehet siklani ezt a részt. Az ötös pont ideális választásnak bizonyult. Egyedül az rossz, hogy a vízben eléggé be kell gyalogolni/úszni, hogy elérjem a szélsávot. Azt hittem sosem érem már el, annyit caplattam befelé a vízben. Miután megszoktam a vitorlát, és odafigyeltem a rángatás kezelésére, simán siklottam fel-le, amíg bírtam. A stratégia is ez volt, mint már megannyiszor, kifulladásig szörfözni, nem beosztani az időmet, mert itthon nem lehet tudni, mikor zárják el a csapot. Mikor jön egy eső, amivel egy időben eláll a szél. Mivel egyik oldalra múltkor Fertőn sikeres fordulókat hajtottam végre, úgy döntöttem, hogy ebben az irányban gyakorlom a fordulót, a másik irányba szerzek elég magasságot, amit elvesztek a fordulóval. Néha azért bepróbáltam a másik irányba is, de az a gyengébb oldalam. Eredményességre ugyanaddig jutottam, mint korábban, megvan az ív, a lábtartás csere és az átperdítésnél zakózok. A sikeres irányomba is ezt sikerült csak elérni. Talán egy forduló sikerült, most nem éreztem annyira rá. A nagyobb vitorlának tudom be, hogy a perdítésnél esésbe fulladt. De kezdem az eséseket is élvezni, amikor már tudom, hogy ez nem lesz meg, csak hagyom magam belefeledkezni az esésbe, a becsapódásba, és végül is mókás, jó dolog. Utána mindig röhögök magamon, kandi kamerával vicces lenne az eséseket egymás mellé téve bemutatni. Toltam vagy 2-2.5 órán keresztül, a végére már elfáradtam, és azért végződtek eséssel a fordulóim. De ismét megtapasztaltam azt, hogy tágabb a határom, mint ahogy én azt gondoltam. Amikor kicsit jobban ráfújt, bent küzdöttem a nádasnál, hogy elinduljak, gyorsan beakasztottam, papucsoltam, és már száguldottam is, kicsit könnyebb volt überben élesedni, és száguldottam jó tempóval szél felé. Nem lassultam le az élesedés során, ahogy szoktam, hanem a tőlem telhető full speeddel tudtam végigszörfözni a távot. Jól felélesedtem és a fordulóval elvesztett magasság után is még feljebb voltam, mint a kijárat. Ismét tanultam valamit ebből a sessionből is. Gyakoroltam azt is, hogy ha erősebben fúj, mint ahogy érzem, hogy elbírok a vitorlával, akkor hogyan wasseroljak, hogy ne tépje ki a kezemből a vitorlát a szél. Szél felé állítva a deszkát, teljesen koordinálni tudom, hogy ne felrántson a deszkára, hanem viszonylag lassan keljek fel a vízből. Folyamatosan érzem meg az ilyen nüansznyi finomságokat, mennyit számítanak. Ezzel alkalmazkodva a mindenféle szélsőséges helyzethez, tágítva a határaimat.

Egyszer kimentem vitorlát cserélni, mert annyira beerősödött, hogy már nem bírtam el az ötössel, de mire kicseréltem és indultam volna vissza a vízbe, ismét lejjebb állt, és mehettem vissza ugyanazzal a vitorlával. Amikor kifulladtam és kijöttem, elmentem kajáért, abban a pillanatban leszakadt az ég, elállt a szél, és ömlött az eső. Még szerencse, hogy neoprénben voltam, bár így is fázok az esőben, nem ugyanaz, mint a vízbe esni. Voltak nagy napernyők, az egyik alatt  megvártam a rendelésemet, és mire elkészült, elvonult a vihar. Napsütésben megettem, beszélgettem a többi szörfössel, Endru is kitalált a partra. Elkezdett visszafújni, ő bement a nagy vitorlájával, én hezitáltam, mert kevésnek tűnt egy cseppet, pont egy hajszállal. Nem mentem be, és milyen jól tettem. Mindenki visszamenekült a vízbe, és jól meg is szívták, egy kört lehetett menni, aztán ismét legyengült, majd megint jött egy eső. A kocsiban vészeltem át, amíg a bent ragadtak kiszenvedték magukat szinte nulla szélben. Ezután úgy döntöttünk, hogy szétszerelünk. Öt óra felé járt az idő, kiszörföztük magunkat, és a szél is sztrájkolt. Befagyasztotta magát. Szétkaptuk a cuccokat, elindultunk haza, és abban a pillanatban ismét leszakadt az ég, de annyira, hogy ez már egy besimult esőfelhő volt. Közte volt egy lyuk távolban az égen, mintha csak a menny kapuja lett volna, és átsütött a nap, így a horizonton azon az egy helyen a mennyországba vezető szivárvány tündöklött, mintha csak arra hívogatott volna, hogy ott lehet felmászni a mennybe. Esőben mentünk hazafelé, nem sokkal hazaérkezés előtt értünk ki a felhőrengetegből, ahol szintén egy csodálatos szivárvány emelt égi emléket a mai napnak. Ahogy közeledtünk felé egyre halványabb lett, viszont folyamatosan kezdett teljessé válni, mert csak az egyik felét láttuk. És amint ismét felváltotta a teljes, önfeledt napsütés a felhőket, el is tűnt a szivárványunk.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr364753246

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása