Szörfkirálylány windsurf naplója

Siklás: a világ legfelemelőbb érzése annak, aki már megtapasztalta. De az idáig vezető út nem csak tükörsima vízzel és ragyogó napsütéssel van kikövezve. Szörfözni megtanulni nem kevés energiát, küzdelmet és kitartást igényel. Hát még ha az ember fia ráadásul lány! Blogomban a windsurf elsajátításának tanulási folyamatáról olvashatsz: a bosszantó nehézségek ellenére miért is éri meg belevágni ebbe a sportba, hogy aztán létszükségleti szenvedéllyé forrja ki magát...

Friss topikok

Perzselő, égető napsütés a parton. Hőguta közeli állapot. A cucc összeszerelése kínszenvedés a hőségben, mert a szél a parton épp csak lengedez, míg bent tombol. A shortyt felvéve fokozódik a légszomj, és a gyöngyöző izzadságcseppek a homlokon. Alig várod, hogy végre a hűsítő vízben legyél…

Fertő ismét belopta magát a szívembe. 2011.07.17. Megint csak nevezetes dátum szörfös pályafutásom során. Előrejelzések tekintetében ötös-hatos szél volt várható. Szkeptikusan indultunk el, láttunk már olyat, hogy írják a szelet, aztán ülünk a parton. Főleg, hogy déliről volt szó.  Az oda út halál volt. Szörfös menyecske révén a sofőr mögé szorultam, szokás szerint, ahova nem nagyon ért hátra a klíma, a menetszél gerjesztett huzat meg leviszi a fejem. Szóval minden bajom volt. Nagy nehezen leértünk, a parkoló tömve, szörfösök már a vízen szeleteltek. Kérdéses volt, hogy vízre szálljak-e, mert odafele annyira cibálta a fákat a szél, hogy a 4.7-em is soknak tűnt. Végül győzött a kis ördög. Kell az erő, hogy húzzon. Másik motiváló tényező az új szerzeményű bumom volt. Kíváncsi voltam, van-e különbség. Hát volt, és szerelmes is lettem belé :D. Ennek új, kisebb íve van, mint a korábbinak, és kisebb is, így a 4.7-et normálisan össze lehetett rakni vele. A régebbi túl nagy volt hozzá. Endru felöltöztette trapézkötéllel, belőtte rajta, hol kell lennie. Néha jól jön a férfi a háznál ;). Mivel mély vízről volt szó, úgy döntöttem a 130 literrel megyek be, mert a 96-on nem biztos, hogy fel tudom húzni a vitorlát – még. Nem volt kedvem szenvedni. Tudom, hogy kicsi a 4.7 a deszkára, utálom is ezt a kombinációt, de ez volt a kisebb rossz. Pozitívan csalódtam. Volt annyi szél, hogy simán siklottam ezzel a mixel is. A dolog szépséghibája a furcsa hullámzás volt. A megszokottnál nagyobbak és sűrűbbek voltak a hullámok. Eléggé utáltam. Az azonnal egyértelmű lett, hogy kellene a kis deszka, mert iszonyatos becsapódásokat éltem át. Tulajdonképpen ugratgattam a hullámokról.  Nem mondom, hogy nem paráztam. Amikor már belejöttem elkezdtem figyelni a hullámokra, és a már korábban kisebb szélben tapasztaltak alapján kicsit hullámlovagoltam. Fel-le, vicces volt. Hihetetlen mekkora biztonságot ad az, hogy mindkét papucsban állok, imádom! Egyszer, amikor bent a nádasnál beestem, jött egy fejlövés. Meg kéne próbálni a wassert. Állítgattam a cuccot jó pár percen keresztül, mire sikerült belőni. Akkor épp nem volt szaggatós, erős szél, pont annyi, ami elég ahhoz, hogy finoman kiemeljen. És hopsz, már a deszkán is voltam. Elsőre sikerült. Nem akartam elhinni. Endru jött szembe, oda kiabáltam neki: Megcsináltam a wassert! Mire ő: Láttttttaaaaam!!! Teljesen belelkesedtem, úgyhogy ki kellett próbálnom a másik irányba is, így tudatosan estem bele jó párszor. A víz és az idő is meleg volt, jól is esett a lubickolás. A másik irányba még jobban ment, mert amúgy is arra a felemre vagyok az ügyesebb. Vagy 4-5 alkalommal összehoztam. Fantasztikusan büszke voltam magamra! Kb. egy órás küzdelem után kimentem pihenni. Odajött hozzám egy csaj, bár a helyes megnevezés inkább anyuka. Apával, két lurkóval, meg egy haláli mopsszal járnak szörfözni, amíg az egyik tolja, addig a másik vigyáz a mini lényekre. Tőlem kért tanácsot, meg segítséget a wasserban, mert hogy látta, hogy milyen jól megy… NEKEM! Mondtam is neki, hogy most csináltam meg életemben először, de elmondtam neki, amit tudok, és mondtam, hogy a vízben is szívesen segítek, csak épp apa szörfözött. Beszélgettem szörfösökkel, eszmét cseréltünk, megmutattam a még Fertőn nem használt 96 literes szépségemet, és amikor megkérdezte az egyik, miért nem ezzel megyek, jött a következő fejlövés. Miért ne? Max. ezzel gyakorlom a wassert partközelben. Összeraktam, és már mentem is be. Így legalább össze tudtam hasonlítani a két deszkát. A nagy után ez sokkal érzékenyebben reagált minden mozdulatra, szoknom is kellett kicsit az elején.  A wasserstart sikerült, és már siklottam is, simán elmentem volna a nádasig, de meg kellett próbálnom visszafele is, így leszálltam. Belőttem a cuccot, és így is sikerült. Úgy belelkesültem, hogy félelem, aggodalom nélkül a következő etapot a nádasig nyomtam. Végig siklás, nem csapódtam be úgy, mint a naggyal, sokkal kényelmesebb volt vele siklani, de ez az én méreteimből adódik. :P. Próbálgattam a határaimat, kidőltem még jobban, akkor mi történik, élesedtem, megengedtem neki, szóval tapasztaltam a cucc viselkedését. Itt említeném meg, mennyire másabb élményt nyújt a bum is. Nem csak azért mert puhább, lágyabb érzést nyújt a gripje, hanem azzal, hogy szűkebb az íve, mintha jobban kezeltem volna a pöfföket. Lehet, hogy ez oltári baromság, és egyszerűen csak én vagyok ügyesebb, de én ennek tudtam be. Meg tudtam fogni, amikor jött egy-egy nagyobb ráfújás, nem rántott bele, nem slajderoltam. És nagyon erős ráfújások voltak… Egyszer bent épp készültem a wasserhoz, Endru megállt mellettem, hogy hadd nézze meg testközelből, hogy csinálom. Rám is tört a hiszti, hogy „neeeee, ne mááá, így nem fog menni, ne nézz”. De mivel lehorgonyzott, nem volt más választásom. Összeszedtem minden koncentrációmat, és végrehajtottam a nap legszebb wasserstartját. Ő meg kiabált utánam: „Sztár vagy Szívem!”

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szorfkiralylany.blog.hu/api/trackback/id/tr673076870

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása